''Klient nasz pan'' także w internecie

Wiarygodność, bezpieczeństwo, jakość obsługi i czas dostawy to kryteria, które biorą pod uwagę klienci e-sklepów decydując się na zakupy w sieci. Zobacz jak dbają o klientów i jakie są prawa konsumenta podczas e-zakupów.

''Klient nasz pan'' także w internecie

''Klient nasz pan'' także w internecie


Przy okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Konsumenta Agito.pl przypomina, że e-konsumenci mają takie same prawa jak klienci sklepów stacjonarnych oraz przedstawia dobre praktyki sklepów internetowych.

Co jest najważniejsze dla klientów e-sklepów? Według badania przeprowadzonego przez Instytut Badania Opinii Publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, oprócz ceny głównymi czynnikami wpływającymi na  decyzje klientów są bezpieczeństwo (89%) oraz szybkość dostawy (87%). Wśród głównych kryteriów mających wpływ na wybór sklepu internetowego znalazły się także aspekty związane z zaufaniem, takie jak gwarancja zwrotu pieniędzy i wiarygodność oferty. Polskie e-sklepy nie pozostają obojętne na te potrzeby konsumentów. Usługi ułatwiające proces zwrotu towaru czy zapewnienie stałego kontaktu z BOK to tylko niektóre z przykładów dbałości o klienta, które pozwalają sklepom internetowym budować zaufanie i wiarygodność niezbędną w branży e-commerce.  
Czas dostawy pozostaje niezmiennie jednym z kluczowych kryteriów w procesie wyboru sklepu internetowego. Klienci nie chcą czekać na zamówiony produkt, dlatego e-sklepy robią wszystko aby maksymalnie skrócić czas dostawy zakupów.

Chcemy mieć pewność, że produkty, które trafiają w ręce naszych klientów są najwyższej jakości i że opakowanie, w którym dostarczany jest towar nie zostało uszkodzone podczas transportu.  Dlatego zwracamy uwagę naszych klientów na potrzebę sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że mają prawo sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera, i jeśli ta jest niezgodna z ich zamówieniem, spisać protokół szkody. – dodaje Maciej Piotrowski.  

Jednym z priorytetów dla osób robiących zakupy w Internecie  jest możliwość bezproblemowej wymiany lub zwrotu towaru, który nie spełnia ich oczekiwań. Polskie e-sklepy wychodząc naprzeciw  tej potrzebie szukają kolejnych sposobów na zapewnienie klientów, że zamówiony towar mogą nie tylko w prosty sposób zwrócić, ale też zrobić to bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Działanie zawsze na korzyść klienta

Nawet świetnie działający e-sklep może mieć sporadyczne problemy, wynikające z błędów po stronie technicznej. Taka sytuacja zdarzyła się niedawno internetowemu klubowi zakupowemu Limango.pl. Na stronie sklepu właśnie rozpoczynała się sprzedaż kolekcji akcesoriów snowboardowych, gdy w wyniku błędu systemu klientom ukazały się ceny około cztery razy niższe od prawidłowych. Problem został szybko wychwycony i naprawiony w kilka godzin, jednak w tym czasie klienci chętnie zamawiali produkty z wadliwie działającej kampanii i zachęcali do tego znajomych.

Jak zachowało się Limango? Chcąc zapewnić naszym klientom obsługę na najwyższym poziomie i zachować ich pozytywne zdanie o naszym e-sklepie, a dodatkowo dotrzymać wszystkich prokonsumenckich postanowień regulaminu zakupów w Limango, postanowiliśmy zrealizować wszystkie zamówienia po cenach, jakie omyłkowo wyświetlały się naszym klubowiczom. – powiedział Martin Solarski, CEO Limango.pl. 

W takiej sytuacji było to najlepsze wyjście dla firmy, świadczące o jej postawie wobec klientów. Wprawdzie odbiło się ono na krótkoterminowym wyniku finansowym, ale w długim okresie przyniesie jej zaufanie i lojalność kupujących. Będą oni mieli pewność, że przedsiębiorstwo respektuje zasady, które samo stworzyło, szanuje użytkownika i daje mu pewność, że robienie zakupów w tym e-sklepie jest zawsze bezpieczne. Każdego klienta i każdą sytuację traktujemy indywidualnie i szukamy najlepszych rozwiązań satysfakcjonujących obydwie strony – komentuje Martin Solarski. Klub zakupowy Limango gwarantuje wydłużony okres zwrotu towarów bez podawania przyczyn do 30 dni, ułatwiony system reklamacji, a także szybki zwrot kosztów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów proponuje różne możliwości kontaktu z obsługą klienta oraz pomoc w dokonywaniu zakupów. Bezpieczeństwo transakcji oraz uczciwe zasady w Limango.pl potwierdza szereg certyfikatów, które firma otrzymała przez prawie 3 lata działalności na polskim rynku.


Źródło/Foto: Mat. prasowe



Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Piątek 14.03.2014 (aktualizacja: 2014-03-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
bananek56
Robiąc zakupy w internecie warto zarejestrować się na stronie www.cash4free.pl. Dzięki niej robiąc zakupy u sprzedawców dostaniemy zwrot gotówki :)
Dodano: 2014-08-31 06:57:51 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×