Co powinnaś jeść, gdy planujesz zajść w ciążę?

Kiedy pragniesz zajść w ciążę dobrze jest zadbać o odpowiednią dietę. Co powinna jeść każda przyszła mama? Zobaczcie.

ciąża.jpg

Co powinnaś jeść, gdy planujesz zajść w ciążę?

Od rodzaju naszej diety zależy bardzo wiele. Jeśli dostarczamy do organizmu właściwe ilości składników odżywczych, nasze ciało prawidłowo funkcjonuje, jest silne i gotowe na różne wyzwania. Kiedy jednak brakuje nam odpowiednich witamin możemy mieć problemy.

Kiedy planujemy zajść w ciążę, bardzo ważne jest to, by dostarczyć do organizmu odpowiednie związki odżywcze, które nam w tym pomogą.

Zobacz też: 10 RAD, KTÓRE POMOGĄ CI W ZAJŚCIU W CIĄŻĘ 

Kobiety, które chcą zostać mamami powinny sięgać po produkty bogate w foliany, dlatego w diecie powinny znaleźć się takie składniki jak rośliny strączkowe, czy zielone warzywa, w szczególności szpinak, czy sałata. Bogate w potrzebne składniki odżywcze są także banany oraz pomarańcze

To jednak nadal może okazać się niewystarczające, dlatego lekarze i eksperci często zalecają kobietom planującym ciążę zażywanie dodatkowych suplementów bogatych w foliany. 

zdrowe jedzenie.jpg

Prawidłowa dieta pomoże zajść w ciążę

- Badania przeprowadzone w populacji kobiet w Polsce wykazały bowiem, że nawet połowa z nich może mieć genetycznie uwarunkowane trudności z przyswajaniem zwykłego kwasu foliowego. Genetyczna mutacja skutkuje tzw. defektem enzymatycznym, który ogranicza metabolizm tego składnika. - mówi Agnieszka Pawłowska-Wypych, honorowy członek Polskiego Towarzystwa Neonatologicznego i dyrektor ds. nauki i rozwoju w firmie Sequoia.

Zobacz też: JAK SIĘ KOCHAĆ, BY MIEĆ DZIECKO 

To wszystko powoduje, że kobiety, które starają się o dziecko lub mogą w nią zajść, oprócz prawidłowej diety bogatej w składniki odżywcze powinny przyjmować kwas foliowy.

 

- Rekomendacja ta wynika z faktu,że kiedy przyszła mama dowiaduje się o ciąży, najczęściej zauważając brak miesiączki, jest już w 4. lub 5. tygodniu ciąży. Wtedy może być już za późno, by zapobiec wadom cewy nerwowej, powstających już w pierwszych 4 tyg. po zapłodnieniu - mówi Agnieszka Pawłowska-Wypych. 

Warto sięgnąć zatem po suplementy, które pomogą uzupełnić braki. To jednak nie sprawia, że można zrezygnować ze zdrowej diety, która w naturalny sposób dostarczy potrzebnych składników odżywczych. 

Zobacz też:

Źródło: Mat.prasowe

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Czwartek 16.07.2015 (aktualizacja: 2015-07-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
ja nie stosowalam zadnej specjalnej diety. Używam cyclotestu - komputera cyklu do metody obj-term. Poznałam swoją płodność celowaliśmy w owulację i udało się bardzo szybko. Oczywiście oprócz tego brałam też kwas foliowy.
Dodano: 2015-07-30 14:42:20 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×