Co powinny jeść dzieci?

Chciałabyś nauczyć się prawidłowego komponowania zdrowych i smacznych posiłków dla swojego dziecka? Skorzystaj z naszych porad przygotowanych na podstawie piramidy żywieniowej.

żywienie dzieci

Czy zastanawiałaś się nad tym, dlaczego w telewizyjnych reklamach tak często pojawią się słodycze, napoje gazowane czy słone (i wysokokaloryczne) przekąski? Raczej mało prawdopodobne jest, aby w reklamach skierowanych do dzieci pojawiły się owoce, warzywa, pełnoziarniste pieczywo. Dlatego to właśnie od Ciebie zależy, czy Twoja pociecha będzie jadła zdrową, pełnowartościową żywność, czy też pozwolisz jej podczas zakupów w supermarkecie wrzucać do koszyka wszystko to, co widziała w reklamach telewizyjnych.

piramida żywienia.jpg

Pomocą podczas przygotowywania codziennych posiłków dla dzieci będzie dla Ciebie piramida żywienia. Dzięki niej możesz dokładnie dowiedzieć się, jakie produkty oraz w jakich proporcjach może jeść Twoja pociecha. Niech ona będzie dla Ciebie przewodnikiem w drodze do zapewnienia zdrowia dziecku.

W jaki sposób odczytywać piramidę żywienia? To bardzo proste. Piramida (zdjęcie po prawej stronie) ułożona jest w formie pięter, z których każde zawiera inną grupę składników żywieniowych.

Najważniejsza grupa składników znajduje się tuż u podstawy piramidy. W jej skład wchodzą produkty zbożowe. Przede wszystkim pełnoziarniste pieczywo, musli, itd. Lekarze zalecają, aby jeść 5 porcji produktów z tej grupy dziennie.

Powyżej grupy z produktami zbożowymi znajdują się owoce i warzywa, które powinny być jedzone przez Twoje dziecko 4 razy dziennie. Kolejną grupą są produkty mleczne. Eksperci żywienia zalecają, aby dzieci spożywały ok. 3-4 porcji dziennie. Kolejna grupa to mięso, jaja oraz rośliny strączkowe. Staraj się, aby w diecie Twojego dziecka były 2 posiłki zawierające wymienione powyżej produkty. Na samym wierzchołku piramidy żywienia znajdują się tłuszcze. Podawaj je dla swojej pociechy w rozsądnych ilościach kilka razy w tygodniu. Najlepiej jeżeli będziesz wybierać oleje i oliwy pochodzenia roślinnego.

Oprócz zbilansowanej diety, Twoje dziecko potrzebuje również codziennej dawki ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. Już dziś zaplanuj Wasz wspólny weekend i wybierzcie się do parku lub na basen. Dla zdrowia i dobrej zabawy!



Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Korzystałam z książki "Zdrowie dziecka a otyłość" 

Wydawnictwo MedPharm Polska


Przeczytaj również:

Miej oko na oczy  

Dopasuj sport do potrzeb dziecka 

Dorosłe choroby w dziecięcym świecie


Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 31.01.2012 (aktualizacja: 2012-01-31)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×