Czego nie powinny jeść dzieci?

Twoje dziecko uwielbia jeść fast foody i popijać schłodzoną colą? Uważaj, takie odżywianie może mieć negatywny wpływ na jego zdrowie oraz prawidłową wagę!

fast food


Zdrowe odżywianie u dzieci to warunek konieczny dla ich prawidłowego rozwoju. Jednak doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ciężko jest nakłonić malucha do zjedzenia zdrowej sałatki ze świeżych warzyw czy zjedzenia pieczonej ryby. Zamiast tego dzieci wolą zajadać się niezdrowymi kurczakami, frytkami i pić wysokosłodzone napoje gazowane.

Przygotowaliśmy dla Ciebie listę produktów, których powinnaś unikać, przygotowując codzienne posiłki dla swojego malucha.

Fast-foody

Fast-foody to największa bomba kaloryczna, która zagraża twojemu dziecku. Jedzenie z barów szybkiej obsługi jest tłuste, niezdrowe i pozbawione jakichkolwiek wartości odżywczych. Również bary w kinach oferują podobną żywność. Jeżeli wybieracie się na rodzinny seans filmowy, nie kupuj swojemu dziecku dużej paczki popcornu, coli, a także nachosów z sosem tak sztucznym, jak ubranie z poliestru. Produkty fast-food zawierają niezdrowy tłuszczy typu trans, który występuje w bardzo dużych ilościach. Ponadto zawierają szkodliwą sól, cukier oraz bardzo niebezpieczne dla zdrowia substancje oznaczone symbolem E. Jednak największy problem fast-foodów to wysokokaloryczne produkty.

Przedstawiamy kaloryczność wybranych produktów z fast-foodów:

Frytki (190 g) - 570 kcal

Big Mac - 540 kcal 

Hamburger - 300 kcal

Coca-Cola (250 ml) - 100 kcal

1 kawałek pizzy - 300 kcal

Shake czekoladowy - 520 kcal

Słodycze

Większość dzieci nie wyobraża sobie dnia bez niezjedzenia czegoś słodkiego. Zjedzenie jednego batonika czy cukierka raz na jakiś czas nie jest niczym złym. Jednak już regularne zajadanie się słodkimi przekąskami może prowadzić do rozwoju groźnych chorób, a także sprzyjać powstawaniu próchnicy. Słodycze nie zawierają żadnych składników odżywczych. Zamiast kupować dziecku mleczną czekoladę, zastąp ją również smacznymi (a przede wszystkim zdrowymi) owocami.



Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Korzystałam z książki "Zdrowie dziecka a otyłość" 

Wydawnictwo MedPharm Polska


Przeczytaj również:

Miej oko na oczy  

Dopasuj sport do potrzeb dziecka 

Dorosłe choroby w dziecięcym świecie



Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Piątek 30.03.2012 (aktualizacja: 2012-03-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
milusiaelunia
Ani dzieci ani dorośli nie powinny zajadać się tym obrzydlistwem ! A jak już to w bardzo małych dawkach i bardzo sporadycznie :)
Dodano: 2012-03-30 20:17:07 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×