Czy kobieta, która karmi piersią powinna jeść słodycze?

Kilka ważnych informacji dla młodych mam, które karmią piersią.

slodycze-a-karmienie-piersia.jpgKarmisz piersią? Powtórzymy to po raz kolejny - to jesteś szczęściarą! Nie dość, że odchodzi Ci wyparzanie, podgrzewanie i mycie butelek, to jeszcze Twoje dziecko ma zawsze pokarm w dobrej temperaturze i najlepszej możliwej jakości. Super! Niestety, choć karmienie piersią ma naprawdę wiele zalet, to wymaga od mamy trochę zaciśnięcia pasa i odsunięcia na później niektórych zachcianek. 

Jeśli karmisz piersią i zastanawiałaś się, czy możesz jeść słodycze - to dobrze trafiłaś. Mamy małą ściągawkę dla mam karmiących piersią - jakie słodkości możecie jeść, a na jakie lepiej uważać. Oczywiście ten tekst w żadnym stopniu nie zastąpi Wam fachowej porady lekarskiej. 

 Zobacz także: Przegląd herbatek laktacyjnych dla kobiet karmiących piersią

1. Czekolada a karmienie piersią

 Czy czekolada, która tak wiele może zrobić dobrego - w końcu poprawia humor, dodaje energii, zawiera witaminy A, E i B i jest cenionym źródłem magnezu i wapnia może znaleźć się w jadłospisie karmiącej mamy? I tak, i nie.

Jeśli jest to biała czekolada - to jak najbardziej, taka uchodzi za bezpieczny deser dla matek karmiących. Gorzej z czekoladami, które zawierają kakao - silny alergen. Jeśli karmisz dziecko od tygodnia, dwóch, czy trzech lepiej sobie odpuścić taką słodycz. Po tym czasie możesz próbować, przemycić kilka kostek na dobry początek do swojej diety. Najlepiej, żeby była to czekolada mleczna lub gorzka - owocowe czy orzechowe nadzienie też może uczulać. Obserwuj dziecko - czy pojawiła się u niego jakaś reakcja. Może masz to szczęście i wcale nie musisz rezygnować z takiej przyjemności, bo Twoje dziecko nie jest alergikiem?

2. Ciastka a karmienie piersią

Herbatniki i biszkopty są bezpieczne, nawet na początku karmienia piersią. Gorzej z ciastkami nadziewanymi czy czekoladowymi - je lepiej sobie odpuścić, przynajmniej na początku. Pamiętaj też, że w kupnych słodkościach znajduje się mnóstwo cukru i tłuszczu, a to może odbić się na Twojej figurze - chyba, że zależy Ci na dodatkowych kilogramach, ale i te lepiej nabyć w sposób zdrowy. Polecamy domowe wypieki, pozbawione sztucznych barwników i konserwantów. 

3. Jakie słodycze są zalecane przy karmieniu piersią?

Zdrowe, pełnowartościowe i w ograniczonej ilości. Niech będą uzupełnieniem diety, lekką przekąską a nie zastępstwem za drugie śniadanie czy kolację. Dobrym pomysłem może być owocowa sałatka, ciasteczka z pełnoziarnistej mąki, koktajle owocowe czy domowe muffiny z owocami.

Zobacz także: Miód dla karmiącej piersią - tak czy nie?


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Poniedziałek 15.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×