Dieta twojego dziecka od A do Z

Twój przedszkolak rośnie jak na drożdżach. Jest coraz większy, coraz mądrzejszy. Czy wiesz, jak komponować jego jadłospis, żeby nie zabrakło w nim ważnych witamin i składników mineralnych?

Dieta twojego dziecka od A do Z

Jeśli twoje dziecko najchętniej jadłoby codziennie kluski z keczupem albo chleb z nutellą, nie możesz mu na to pozwolić. Przedszkolak w okresie intensywnego rozwoju potrzebuje zdrowego pożywienia, które dostarczy mu odpowiedniej dawki energii i zaspokoi potrzeby rozwijającego się organizmu. Co i jak dawać mu do jedzenia, by nie zabrakło ważnych składników? Wybór masz ogromny: od A do Z.

AWOKADO - Bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe i potas. Dziecku zasmakuje sałatka lub meksykański sos guacamole (roztarty owoc z sokiem z cytryny).

■BRZOSKWINIE- Pyszne oraz zdrowe, zasobne w witaminy A, PP i potas. Jeśli twoje dziecko nie lubi aksamitnej, lekko chropawej skórki, zamiast brzoskwiń możesz mu kupić nektarynki.

■CZARNA PORZECZKA- To jedno z najlepszych źródeł witaminy C, także witamin z grupy B, magnezu i potasu. Niestety ten dietetyczny hit ma jeden minus – cierpki smak, którego dzieci często nie tolerują. Możesz jednak dodać garść porzeczek do owocowego kompotu albo zrobić z nich sok i polać nim np. lody śmietankowe.

■DYNIA - Pyszną i łatwą do przygotowania zupę dyniową maluchy lubią. Ma mnóstwo karotenoidów oraz potasu.

■ESTETYKA - Dla dziecka ważne jest, że ma swój ulubiony talerzyk i swoją ulubioną miseczkę. Zachęć je, by pomogło ci też nakryć do stołu. Usiądźcie razem do posiłku. Jedzenie w biegu to pierwszy grzech odżywiania.

■FIGI- Rzadko można kupić w Polsce świeże figi, ale suszone znajdziesz w każdym sklepie. Jeśli dziecko domaga się czegoś słodkiego, podsuń mu garść tych owoców. Są bardzo słodkie i kaloryczne, ale zdrowe. Mają dużo błonnika pokarmowego, potasu i magnezu.

■GOTOWANIE - Dzieciom lepiej podawać potrawy gotowane niż smażone. Zawierają mniej kalorii, są lekkostrawne. Żeby nie stracić cennych witamin, warzywa najlepiej przyrządzaj na parze albo blanszuj.

■HERBATA - Najlepsze dla dzieci są herbatki ziołowe albo owocowe. Dobrze gaszą pragnienie, wzmagają apetyt. Unikaj owocowych granulatów, które rozpuszcza się w wodzie. Mają niewiele wspólnego z herbatą, a zawierają sporo konserwantów i cukru.


Dodał(a): Ola Wójcik , Poniedziałek 27.06.2011 (aktualizacja: 2011-06-24)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×