Ciążowe mity, w które wierzy tysiące kobiet

Kobiety w stanie wyjątkowym są szczególnie wrażliwe na komentarze i wskazówki płynące z otoczenia. Przecież każda mama chce dla swojego maleństwa jak najlepiej. Istnieje jednak szereg mitów, z którymi ciężko się zgodzić, ale łatwo się na nie nabrać. Oto fałszywe fakty, w które wierzy wiele kobiet.

iStock-641951196.jpg

Płeć dziecka można określić po kształcie brzucha

Wiele kobiet uważa, że bardziej kształtny i okrąglejszy brzuszek może świadczyć o narodzinach dziewczynki. Niestety, to nie działa w ten sposób. Płeć dziecka nie ma nic wspólnego z wyglądem kobiety. Sposób, w jaki nosisz dziecko, zależy od Twojego typu ciała i genów.

Natychmiastowa korekcja brzucha

Pod koniec ciąży wiele kobiet zgłasza złe samopoczucie wynikające z przeciążenia i zmęczenia. Kiedy dzidziuś przychodzi na świat wreszcie zaczynają się czuć lżejsze i bardziej podobne do siebie. Niestety wraz z narodzinami, ciało nie wróci natychmiastowo do formy sprzed ciąży. Wymaga to czasu i wysiłku. Niektóre kobiety są tak zdesperowane, że decydują się na zabiegi chirurgiczne. To nie takie proste, ponieważ ciążowy brzuszek to nie tylko skóra, ale także mięśnie i ściana jamy brzusznej.

Masło kakaowe zapobiega rozstępom

Żadna ciężarna kobieta nie marzy o rozstępach i na pewno każda z nich jest otwarta na wszelkie kosmetyki, które mogą im zapobiec. Niestety okazuje się, że rozstępy robią się dużo głębiej, niż sięga jakikolwiek kosmetyk. Formowanie rozstępów zależy od kolagenu oraz rozciągliwości skóry. Masło kakaowe może nawilżać skórę, ale nie zablokuje całkowicie rozstępów.

Kobieta w ciąży nie może ćwiczyć

Wręcz przeciwnie. Ćwiczenia w czasie ciąży są świetnym sposobem na pozostanie aktywną oraz przygotowuje ciało do porodu. Zaleceń dotyczących treningu jest bardzo wiele. Co więcej, jest ich na tyle dużo, że kobietom korzystającym z pomocy Internetu, może być ciężko określić, co jest dla nich właściwe, a co nie. Jednym z zaleceń krążących po sieci, jest monitorowanie tętna podczas aktywności fizycznej. Zamiast koncentrować się wyłącznie na tętnie, powinnaś zwrócić uwagę na to, jak ciężki jest Twój trening. Jeśli podczas ćwiczeń, możesz mówić nie łapiąc zadyszki, to najprawdopodobniej najlepszy wskaźnik poprawnej intensywności tempa treningu.

Teraz jesz za dwoje

„Wiem, że nie powinnam tego jeść, ale moje dziecko pragnie ciasta czekoladowego”! Jesteś zmęczona, nie możesz napić się nawet wina, więc wszystko, co jest w lodówce i kuchni, wygląda tak pięknie. Niemniej jednak dzidziuś, który rozwija się w Twoim brzuchu, nie potrzebuje aż tak dużej ilości jedzenia, jak dorosły człowiek. W rzeczywistości kobieta potrzebuje 350 kalorii więcej w drugim trymestrze oraz 450 dodatkowych kalorii w trzecim.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Niedziela 23.04.2017 (aktualizacja: 2017-04-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
zoja
Wiele kobiet boi się ćwiczyć podczas ciąży jednak wiem, że można to robić. Warto podpytać lekarza jakie ćwiczenia można wykonywać a jakich nie. Podczas ciąży warto też brać takie produkty jak Composita Mama DHA, ponieważ mają podwójną źródło folianów oraz sporą dawkę DHA
Dodano: 2017-07-17 20:39:34 Zgłoś nadużycie
Anonim
W czasie ciąży ćwiczyłam pod okiem specjalistki z firmy Sanitas http://sanitas.wroclaw.pl/ i wsyszło mi to tylko na dobre. Treningi bez odpowiedniej wiedzy mogą jednak przynieść więcej szkody, niż pożytku, więc nie ma co ryzykować.
Dodano: 2017-06-28 09:13:45 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×