Czy trening w ciąży zagraża życiu mojego dziecka?

Portale społecznościowe błyskawicznie wzbogacają się o zdjęcia wrzucane przez młode mamy. W zestawieniach zdjęć w czasie ciąży oraz zaraz po pojawieniu się dziecka nie byłoby nic ciekawego, gdyby nie fakt, że to młode fit mamy, które prezentują na zdjęciach efekty ćwiczeń wykonywanych podczas stanu błogosławionego! Jeżeli jesteś w ciąży i postanowiłaś ćwiczyć albo chciałabyś z ćwiczeń zwyczajnie nie rezygnować, zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, które dla ciebie przygotowaliśmy.

fitmama.jpg

Strach przed poronieniem i obawa, że dziecku stanie się krzywda to główny powód, dla którego przyszłe mamy porzucają jakąkolwiek formę aktywności fizycznej w ciąży. Ćwiczenia wykonywane w odpowiedni sposób, przynoszą wiele korzyści, zarówno w okresie ciąży, jak i po porodzie. Poprawienie samopoczucia to tylko jedna z zalet treningu ciążowego, ponieważ spowoduje on również przyspieszenie regeneracji ciała mamy oraz przyspieszenie pracy metabolizmu dzięki, któremu łatwej jest pozbyć się zbędnych kilogramów. Niewiele kobiet wie, że dziecko ćwiczącej mamy urodzi się z bardziej rozwiniętym układem odpornościowym.

JOGA

Podstawowym elementem, na który warto zwrócić uwagę podczas uprawiania jogi, jest wygoda. Strój powinien być lekki i przewiewny, aby nie spowodował przegrzania ciała. Dodatkowo nie zapominaj, że trening jogi w ciąży nie powinien przekroczyć sześćdziesięciu minut. Najlepszą porą dnia na jego wykonanie jest ranek lub wieczór. Pamiętaj, że każda mama powinna dostosować trening indywidualnie do własnych potrzeb.

PŁYWANIE

Jeżeli twój lekarz nie widzi przeciwwskazań, pływanie w ciąży będzie idealną formą relaksu oraz odpowiednim przygotowaniem do porodu. Basen jest wskazany przez całą ciążę, a z pewnością spowoduje, że zminimalizujesz uporczywe bóle kręgosłupa. Regularne korzystanie z pływalni jest zalecane, natomiast należy pamiętać o dostosowaniu intensywności treningu. Style grzbietowe oraz żabka w połączeniu z płynnym oddychaniem spowodują rozluźnienie twojego ciała.

BIEGANIE

Okres ciąży wiąże się z przyrostem tkanki tłuszczowej, a zatem absolutnie nie powinien wiązać się z przerwaniem treningów biegowych. Rekreacyjny trucht nie zrobi twojemu dziecku krzywdy, choć niektóre kobiety nie rezygnują nawet z biegania wyczynowego. Kluczowe jest obserwowanie swojego organizmu, ale także stała opieka ginekologa. Jeżeli ty i twój lekarz nie widzicie przeciwwskazań, warto zdecydować się na bieganie, ponieważ zmniejszy ono dolegliwości stanu błogosławionego takie jak mdłości czy zaparcia.

Zobacz też:

Zdjęcie: Thinkstock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 20.07.2016 (aktualizacja: 2016-07-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Takich specjalistycznych informacji można dowiedzieć się na kursach na trenera personalnego: Kurs trenera personalnego - Olimpiakursy
14021467_1198148753541968_2270724563744747205_n
Dodano: 2017-02-10 01:29:32 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×