Poranne mdłości podczas ciąży to... dobry znak!

Poranne mdłości są zmorą niemal każdej przyszłej mamy. Dlaczego organizm jest tak podekscytowany ciążą i pozwala matkom czuć się tak źle? Na łamach pisma Journal of the American Medical Association opublikowano badania, które świadczą o tym, że poranne mdłości mają związek z niższym ryzykiem poronienia.

iStock_103026743_SMALL (1).jpg

Nowe badania dotyczące porannych mdłości wykazały, że wcale nie jest tak źle! Okazuje się bowiem, że to sygnał, że dziecku nie dzieje się krzywda i jest zdrowe! Naukowcy z Amerykańskiego Instytutu Zdrowia Dziecka i Rozwoju Człowieka monitorowali grupę kobiet, która zgodziła się wziąć udział w badaniu.  Obserwowano kobiety, które poroniły dzieci jeden lub dwa razy, a miały pozytywny wynik testu ciążowego. Naukowcy rejestrowali ich objawy w ciągu pierwszych 8 tygodni ciąży, a następnie co miesiąc, aż do końca pierwszego trymestru.

Spośród prawie 800 kobiet z dodatnimi wynikami testów ciążowych, aż 188 kobiet nie donosiło ciąży. Okazało się, że kobiety, u których występowały nudności, ryzyko poronienia było niższe o 50 procent, a te, które cierpiały na mdłości połączone z wymiotami aż 70 procent.

Nie wiadomo jaki związek mają poranne mdłości z mniejszym ryzykiem poronienia, jednak istnieje pewna idea, którą nieśmiało proponują naukowcy. Twierdzą oni, że poranne mdłości mogą być związane ze zmianami hormonalnymi, które są dobre dla płodu. Dodatkowo kobiety spożywają wtedy posiłki z większą ilością węglowodanów, a co za tym idzie, ma to pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Natomiast mdłości połączone z wymiotami powodują zmniejszenie ilości jedzenia, co pobudza prawidłowy wzrost łożyska.

Uspokajają również, że nie należy się martwić, jeśli nie jest się kobietą, która w ciąży czuje się okropnie. Każda kobieta w ciąży reaguje inaczej i tylko to, że nie ma się porannych mdłości, nigdy nie będzie objawem tego, że poroni się ciążę.

SPOSOBY NA NUDNOŚCI W CIĄŻY

Pamiętaj, aby nie wstawać gwałtownie z łóżka. Po przebudzeniu poleż jeszcze przez około 15 min i pozwól, aby organizm doszedł do siebie. Jeśli możesz, poproś kogoś o przygotowanie herbaty lub podanie szklanki wody mineralnej, to z pewnością zapobiegnie przeskoczeniu żołądka do gardła. Unikaj również tłustych potraw. Dania smażone na głębokim tłuszczu nasilają nudności. Pamiętaj jednak, że ty i dziecko potrzebujecie energii, zatem nie unikaj wysokokalorycznych posiłków. Nie bój się zachcianek i pozwól Twojemu maluchowi rozwijać się prawidłowo. Pamiętaj, że zbędne kilogramy możesz zrzucić po ciąży, a spełnianie zachcianek żywieniowych wpłynie pozytywnie na Twojego malucha.

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Środa 05.10.2016 (aktualizacja: 2016-10-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
No nie wiem, ja nie miałam w ogóle mdłości, może poza jednym przypadkiem ale to było w 4 może 5 mc, za to zaparcia od początku do końca, nie wiem co bym zrobiła bez dicopegu, nic poza nim mi nie pomagało, ani błonnik ani żadne ćwiczenia czy spacery :(
Dodano: 2016-11-05 09:48:52 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×