Dziecko kontra fast food

Twoje dziecko zamiast domowego obiadu woli zjeść frytki i hamburgera? Jego lubionym pomysłem na kolację jest pizza i szklanka coli? Uważaj, aby niezdrowa żywność nie zaszkodziła jego zdrowiu!

fast food


Fast foody można kupić na każdym kroku. Również nasze pociechy mogą je bez problemu dostać w szkolnym sklepiku czy w drodze do szkoły. Również wielu rodziców, tłumacząc się brakiem czasu, serwuje swoim dzieciom niezdrowe jedzenie, które można kupić w barach szybkiej obsługi. Dzieci, niestety nie zdają sobie sprawy z tego, jak szkodliwe dla ich zdrowia może być regularne jedzenie wysokokalorycznej i przetworzonej żywności. Zadanie uświadomienia spoczywa na rodzicach, którzy powinni czuwać nad tym, aby ich pociechy spożywały zdrowe i pełnowartościowe posiłki.

Produkty typu fast food charakteryzują się wysoką wartością energetyczną. W swoim składzie zawierają przede wszystkim dużo tłuszczów i węglowodanów.

Poniżej znajdziesz wartość energetyczną produktów dostępnych w sieci McDonald's:

Nazwa produktu
Masa (g)/(ml)
 Energia (kcal)
Energia z tłuszczu (kcal)
 Cholesterol (mg)
Sód (mg)
Cukier (g)
Hamburger  100  250  80  25  520  6
BigMac
214
540
260
75
1400
5
Cheesburger
114
300
110
40
750
6
Podwójny Cheesburger
165
440
210
80
1150
7
Frytki duże
154
500
220
0
350
0
Opracowanie z dnia 08.08.2010 r.

Powinnaś również zwrócić uwagę na różne sałatki, które można kupić w sieciach barów szybkiej obsługi. Niech nie zmyli Cię zdrowo brzmiąca nazwa przekąski. Pomimo zdrowych składników, zawierają one również dressingi, które są wysoko energetyczne. Również inne produkty, które kupisz w sieciach fast food, takie jak frytki czy hamburgery, charakteryzują się zawartością dużej ilości nasyconych kwasów tłuszczowych, chlorku sodu (znanego powszechnie jako sól kuchenna). Spożywanie przez dzieci tego rodzaju produktów naraża je na zachorowanie w przyszłości na raka jelita grubego oraz raka piersi.

Jeżeli chcesz, aby Twoje dziecko odżywiało się zdrowo i spożywało tylko produkty, których pochodzenia oraz jakości jesteś pewna, spróbuj przygotować mu od czasu do czasu posiłki a'la fast food, które są równie smaczne, a przy tym znacznie zdrowsze. Możesz również przygotować wybraną potrawę razem ze swoją pociechą. Wspólne gotowanie nie tylko wzmocni więź między wami, ale również sprawi, że własnoręcznie przyrządzone danie będzie smakowało Twojemu dziecku wyjątkowo dobrze.

Sprawdź propozycje naszych przepisów, którym nie oprze się żadne dziecko:

Klasyczne nuggetsy z sosem

Nuggetsowe placuszki z czekoladą






Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Korzystałam z książki "Zdrowie dziecka a otyłość"

pod redakcją naukową Anny Felińczak

Wydawnictwo MedPharm Polska


Przeczytaj również:

Miej oko na oczy  

Dopasuj sport do potrzeb dziecka 

Dorosłe choroby w dziecięcym świecie




Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 10.01.2012 (aktualizacja: 2012-08-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
MiHO
ZOBACZ TEŻ TO: ♥♥♥♥♥

DIETA. PROZDROWOTNE ODŻYWIANIE. BŁĘDY W IG. *****
BH.301.
http://sandrarecho.pinger.pl/m/2870196

ENGLISH VERSION_______: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

Biologia, medycyna.
BH.223./BH.301./ + inne artykuły wg kolejności.
Dodano: 2012-02-05 21:03:48 Zgłoś nadużycie
migotka
Moim zdaniem rodzice od małego powinni uświadamiać dzieci, że fast foody są niezdrowe:)
Dodano: 2012-01-10 13:34:33 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×