Jak przygotować się do ciąży?

Zobacz, co powinnaś zmienić w swoim życiu, jeśli planujesz mieć dziecko!

ciaza.jpg

Gdy rodzi się w Tobie chęć posiadania potomstwa, musisz odpowiednio o siebie zadbać, aby maluszkowi nie złego nie dolegało, kiedy zawita na świecie, a także byś Ty, zarówno w ciąży, jak i po porodzie, czuła się i wyglądała kwitnąco!




Zmiana diety

Pierwszym, co musi iść do zmiany, są Twoje żywieniowe nawyki. Koniec z podjadaniem niezdrowych, naszpikowanych chemią przekąsek, czy wypadem na wino z koleżankami. Na kilka miesięcy przed zajściem w ciążę powinnaś uregulować swój sposób odżywiania - jeść ok. 5 posiłków dziennie, co 3 godziny każdy, unikać używek (szczególnie alkoholu i papierosów, ale warto zacząć odstawiać również kawę).

Pamiętaj także, aby Twoja dieta była urozmaicona - dwa razy w tygodniu jedz zdrowe ryby, pamiętaj o dużej ilości warzyw oraz o roślinach strączkowych.

Zobacz też: Ciążowe zachcianki


Wizyty u lekarzy specjalistów

W pierwszej kolejności udaj się do ginekologa - zaleci Ci on dokładniejsze badania, np. analizę krwi, która wykaże, czy nie chorujesz na zapalenie wątroby.

Warto również odwiedzić stomatologa, aby mieć pewność, że wszystkie zęby są zdrowe (w ciąży, zwłaszcza w pierwszym i drugim trymestrze nie zaleca się leczenia zębów). Pomyśl też o wykonaniu szczepień, szczególnie na potencjalnie groźne dla dziecka choroby, których nie przechodziłaś, jak np. różyczka.  



Suplementacja 

Według wskazań położnych, w Polsce, każda kobieta w wieku rozrodczym powinna stosować na co dzień suplementację kwasem foliowym, aby uniknąć wady cewy nerwowej u swojego dziecka. Zatem, by maluszek urodził się w pełni zdrowy, niedobory kwasu foliowego należy zacząć uzupełniać jeszcze PRZED jego poczęciem.

Niestety, w Polsce wciąż wiele kobiet bagatelizuje tę kwestię i kilka tysięcy dzieci rocznie rodzi się w naszym kraju z wadami układu nerwowego. Warto zatem codzienne stosować kwas foliowy w dawce 0,4 mg. Dostaniemy go w każdej aptece bez recepty.


Przygotowanie psychiczne

Do ciąży musisz być przygotowana psychicznie. Mówimy tutaj nie tylko o mentalnej gotowości do rodzicielstwa, ale także o odpoczynku od codziennej bieganiny i stresu. Jeśli planujesz zajść w ciążę, przestań się stresować i zafunduj sobie dłuższą chwilę relaksu - wyjedź na weekend, pójdź do spa, po prostu - uzyskaj równowagę! 

 zdjęcie: Thinkstock 


Dodał(a): Katarzyna Rydz-Korzenecka , Środa 01.06.2016 (aktualizacja: 2016-07-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
Zrobiliśmy obydwoje podstawowe badania, rzuciliśmy papierosy i zaczęliśmy się trochę lepiej odżywiać. Jako że przez pół roku staraliśmy się bezskutecznie to kupiliśmy komputer cyklu - cyclotest. Pomógł, bo w końcu nam się udało :)
Dodano: 2016-08-31 22:23:31 Zgłoś nadużycie
Anonim
A co sądzicie o żelach ułatwiających zapłodnienie?
Dodano: 2016-07-21 17:57:44 Zgłoś nadużycie
Anonim
Ja brałam tylko kwas foliowy i wyznaczałam sobie dni płodne mikroskopem owulacyjnym - afrodytą. trybu życia nie zmeniliśmy ;)
Dodano: 2016-06-30 22:47:59 Zgłoś nadużycie
Anonim
Ja żyłam cały czas tak samo. Jedyne co robiłam to brałam kwas foliowy i wyznaczałam sobie dni płodne mikroskopem owulacyjnym - Afrodytą. W ciażę zaszłam szybko i dziecko urodziło się zdrowe.
Dodano: 2016-06-20 16:10:06 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×