Planujesz ciążę? Zastosuj odpowiednią dietę

Płodność w dużej mierze zależy od tego co spożywamy. Uważnie się przyjrzyj artykułom, które znajdują się w twoim oraz partnera jadłospisie i sprawdź czy odpowiednio się odżywiacie.

dietaglowne.jpg

Bądź dobrą mamą!

Jadłospis przyszłej mamy powinien być urozmaicony i bogaty w witaminy. Prawidłowo zbilansowana dieta zapewni ci optymalną masę ciała, dzięki czemu unikniesz nadwagi czy niedowagi, które niekorzystnie wpływają na płodność.

Jeżeli pragniesz powiększyć rodzinę, zacznij od odpowiedniej diety. Jedz artykuły, które zawierają poniższe składniki odżywcze:

1. Witamina E
Oleje roślinne, orzechy laskowe, żółtka jaj, zarodki pszenicy czy natka pietruszki.
Niedobór tej witaminy powoduje zmniejszenie hormonu gonadtropowego, którego brak może doprowadzić do komplikacji podczas ciąży czy nawet poronienia.

2. Witamina A
Marchewka, wątróbka drobiowa, wieprzowa czy szpinak.
Jest ona potrzebna do produkcji żeńskich hormonów. Doskonale wpływa na produkcję i ruchliwość plemników.

3. Tłusty nabiał
Mleko, sery, jogurty.
Wpływa na zmniejszenie ryzyka niepłodności owulacyjnej. Badacze określili, że wypicie szklanki mleka dziennie lub zjedzenie jogurtu, wpływa na poprawienie wydzielania hormonów uczestniczących w procesie zapładniania.

4. Żelazo
Woda mineralna, ryby, pietruszka, koperek, ziemniaki, buraki, papryka, gruszki, jabłka, ananasy.
Brak żelaza u kobiety w ciąży może ograniczać wzrost płodu. Żelazo zapobiega niedokrwistości, osłabieniu czy też obniżeniu odporności organizmu. Odpowiednia jego ilość jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania komórki jajowej i zarodka.

5. Cynk
Rośliny strączkowe, pestki dyni, jaja, mięso, produkty mleczne, pieczywo razowe, orkiszowe, kasze.
Jest on bardzo ważny w diecie przyszłego taty, ponieważ znacząco wpływa na prawidłowe funkcjonowanie narządów płciowych.

Unikaj w swojej diecie cukrów, słodkich napojów, białego pieczywa. Oczywiście podstawą jest ograniczenie alkoholu, który ma negatywny wpływ na poczęcie. Nie powinnaś również spożywać artykułów zawierających kofeinę, ponieważ obkurcza ona naczynia krwionośne. Powoduje to spowolnienie przepływu krwi do macicy i utrudnia umiejscowienie się w niej komórki jajowej.

Źródło: MilionKobiet.pl

Foto: Shutterstock



Dodał(a): Justyna Nowosielecka , Wtorek 16.09.2014 (aktualizacja: 2014-09-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Trzy miesiące przed planowaną ciążą przestałam pić alkohol i kawę, wzbogaciłam swoją dietę w warzywa, owoce i ryby. Zaczęłam zażywać kwas foliowy oraz provag, ten ostatni w celu ochrony przed infekcjami intymnymi oraz w celu wzmocnienia odporności całego organizmu.
Dodano: 2014-09-20 15:37:04 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×