Śniadanie na 5!

Jest najważniejszym posiłkiem dnia. Musi być smaczne i pożywne, żeby dostarczyć dziecku energii potrzebnej w szkole lub przedszkolu. Nasze zestawy na "pracowite" dni tygodnia przygotujesz w kilka minut.

Śniadanie na 5!

Płatki zbożowe z mlekiem i owoc

Garść musli (wybieraj płatki jak najmniej przetworzone, do których dodano niewiele cukru) zalej ciepłym lub zimnym mlekiem. Do tego świeży owoc: jabłko, brzoskwinia, pomarańcza – dostarczy antyoksydantów oraz błonnika. Zapewni też odpowiedni poziom cukru we krwi oraz potrzebną malcowi rano energię.

Jajka, wędlina, do tego tost pełnoziarnisty i słodki sok z pomarańczy


Zrobienie pysznego tostu zajmie nie więcej niż pięć minut: akurat tyle, ile trwa ugotowanie jajka na miękko lub usmażenie go. Jajko to najlepszy miks aminokwasów zapewniający prawidłowy rozwój wszystkich narządów. Witaminy z soku wzmocnią malca i poprawią tempo przemiany materii.

Bułka z ziarnami i z żółtym serem oraz pomidorem, parówka i sok

Bułkę można lekko zapiec, żeby roztopić ser – dzieci taki uwielbiają. Do tego parówka (czytaj etykiety i wybieraj te, które mają przynajmniej 70 proc. mięsa w składzie, np. w parówkach z szynki jest 89 proc. mięsa). Sok pomidorowy, dzięki dużej zawartości potasu, natychmiast odpędzi senność.

Aksamitny shake z bananem i z gorącym tostem


Mleko, zsiadłe mleko, kefir lub jogurt naturalny zmiksowany z bananem to idealny sposób na malucha, który nie lubi mleka. Zamiast banana wykorzystaj maliny, jagody, truskawki. Owoce mogą być mrożone, ale pamiętaj, żeby poprzedniego dnia wieczorem je rozmrozić, bo poranny koktajl nie może być lodowaty, zwłaszcza jesienią.

Pyszne kakao na śniadanie

Zapewne dobrze wiesz, że śniadanie to najważniejszy posiłek, zwłaszcza dla dzieci, które w ciągu dnia czeka wzmożony wysiłek, zarówno fizyczny, jak i umysłowy. Przygotowując śniadanie, pamiętaj że ma ono dostarczyć odpowiedniej porcji energii do nauki i zabawy, a także zestawu witamin i minerałów. Przed wyjściem do szkoły lub przedszkola warto podać dzieciom do picia kakao. Możesz je przyrządzić z ciepłym lub zimnym mlekiem albo dodać do jogurtu, serka czy deseru.

Kanapka z masłem orzechowym i kawałkami owoców

Chleb z kremem czekoladowym czy masłem orzechowym to natychmiastowy zastrzyk energii oraz smakołyk, który twoje dziecko z przyjemnością zje na śniadanie. Nutella ma niski indeks glikemiczny (33), a to oznacza wysoki poziom energii na cały poranek. Dodatek świeżego owocu lub soku owocowego to dawka potrzebnych witamin i błonnika.


Przeczytaj również:

Rzeka pełna mleka

Cudowny sposób na wychowanie

Czy uwierzyć w czary mary?


Dodał(a): Ola Rostkowska , Piątek 02.09.2011 (aktualizacja: 2011-09-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×