Zdrowe jak rybki dzięki nowym lekom

Najnowsze badania naukowe potwierdzają, że niektóre dobre bakterie oraz witaminy i kwasy tłuszczowe poprawiają odporność maluchów.

Zdrowe jak rybki dzięki nowym lekom

Marchewka i owoce w butelce

Chcesz, by twój maluch rósł silny i zdrowy. Dobrze wiesz, że w prawidłowej diecie dziecka ważne miejsce powinny zajmować warzywa i owoce, które są cennym źródłem witamin, błonnika oraz minerałów. Jednak dla wielu dzieci jedzenie warzyw i owoców jest kolejnym niemiłym obowiązkiem. Możesz to zmienić!

Energia z marchwi i owoców

Chociaż jabłko czy marchewka mogą nie być ulubionym posiłkiem twojego dziecka, to jednak ich sprytne połączenie
w postaci soku przecierowego będzie smaczną przekąską. Dzięki niej twój maluch otrzyma zalecaną porcję składników odżywczych. Znały tę sztuczkę już nasze babcie, które w dzieciństwie przygotowywały nam przeróżne soki na bazie marchewki. Wiedziały, że dzieci potrzebują energii płynącej z warzyw i owoców!

Witaminy przeciw grypie

Witamina D zapobiega krzywicy i osteoporozie, a teraz już wiadomo, że ma bardzo korzystny wpływ na układ odpornościowy. Badania amerykańskich naukowców z 2009 r. wykazały, że dzieci z niskim poziomem witaminy D są o 55 proc. bardziej podatne na nieżyty górnych dróg oddechowych. Japończycy zaś dowiedli, że zimą dodatkowa suplementacja witaminą D może zmniejszyć ryzyko wystąpienia grypy typu A, zwłaszcza u dzieci w wieku szkolnym, aż o 42 proc. Pamiętaj też, że naturalna witamina D znajduje się w rybach, olejach rybnych, produktach mlecznych, żółtku jajka.

Do rozwoju infekcji nie pozwalają dopuścić także witaminy A, C, E oraz z grupy B. Ich najlepszym naturalnym źródłem, także o tej porze roku, są warzywa i owoce (np. mrożonki) oraz soki. Warto dbać, aby produkty te znajdowały się w codziennej diecie dziecka, bo zawarte w nich witaminy są łatwo przyswajalne przez organizm.

Omega-3 broni oskrzeli

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 oprócz tego, że wspomagają rozwój mózgu i układu nerwowego dziecka,
zwiększają wytwarzanie przeciwciał i wzmacniają błony śluzowe nosa, gardła i oskrzeli. Badanie przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych w grupie dzieci poniżej trzech lat żywionych mieszanką wzbogaconą o DHA (jeden z kwasów Omega-3) dowiodło, że podawanie 130 mg DHA codziennie przez 60 dni zmniejsza ryzyko zachorowań na infekcje układu oddechowego o 62 proc. W codziennej diecie źródłem Omega-3 są oleje roślinne (rzepakowy, lniany, sojowy), tłuste ryby morskie, nasiona soi oraz orzechy włoskie.


Dodał(a): Aleksandra Rostkowska , Piątek 23.09.2011 (aktualizacja: 2011-09-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×