Jak zorganizować miejsce do pracy?

Nie od dziś wiadomo, że podstawą efektywnej pracy jest dobra organizacja. Dziś o kilku trikach, które pozwolą wam urządzić miły kącik do pracy.

miejsce-do-pracy-w-domu.jpg

Bałagan nie służy pracy - rozprasza i budzi wewnętrzny niepokój. O ile przyjemniej i szybciej pracuje się w czystej, uporządkowanej przestrzeni!

Dobre zorganizowanie miejsca do pracy jest szczególnie ważne, jeśli planujecie pracę w domu. Estetyczny i wygodny kącik, powinien być tak zorganizowany, byście mogli możliwie jak najszybciej (nie tracąc oczywiście na jakości!) wykonać to, co powinniście. Niech wasze miejsce do pracy będzie azylem, gdzie będziecie spędzać czas z przyjemnością. Nie może być przykrą koniecznością. Inaczej ciężko będzie wam usiedzieć w tym miejscu dłużej niż kilkanaście minut i może trochę nieświadomie będziecie uciekać stamtąd do miejsc o wiele przyjemniejszych - jak kuchnia z pyszną kawą i dużą lodówką, czy salon z wygodną kanapą. 

Zobacz też: CIEKAWE SPOSOBY NA ORGANIZACJĘ CZASU

Na początek:

Jeśli nie masz jeszcze miejsca do pracy w domu: Zacznij od jego wyboru! Najlepiej pracuje się przy biurku lub stole, ale ważne jest, żeby oprócz laptopa/komputera znalazło się obok miejsce na organizery oraz przestrzeń do pisania i planowania. Dobrze, żeby niedaleko znajdowało się też okno, dzięki temu szybko będzie można wpuścić trochę świeżego powietrza. Może warto pomyśleć też o kwiatku? Zawsze to jakiś towarzysz, a do tego jaki element estetyczny!

Jeśli już masz miejsce do pracy: Wyczyść przestrzeń. Pewnie będzie to mozolna robota, ale musisz przejrzeć wszystkie rzeczy, które znajdują się w okolicy twojego kącika do pracy. Wyrzuć starą korespondencję, karteczki, których już nie potrzebujesz, niepiszące długopisy. Zostaw tylko to, co naprawdę jest ci niezbędne. 

To się przyda:

  • Notes lub kalendarz - to podstawa. Miej go zawsze na biurku. Wpisuj tu wszystkie ważne informacje. Dla lepszej organizacji możesz sobie zrobić zakładki (np. "adresy", "hasła", "do zrobienia"). 
  • Kolorowe karteczki - kolejny "must have". Najlepiej zapisywać na nich informacje najpilniejsze, które mogłyby się "zgubić" w notesie czy kalendarzu a mają na tyle bliski termin ważności, że dobrze je mieć "na oku". Ważne! Nie należy ich nadużywać. Warto zapisywać na nich naprawdę pilne informacje. 
  • Podstawki na korespondencję. Nie w każdej pracy otrzymuje się dużo listów, ale jeśli twoja do takich należy - zaopatrz się w odpowiednie "kontenerki". Od razu podpisz, która przegródka jest zarezerwowana dla jakiego typu informacji. Inaczej - zapanuje bałagan. 
  • Pojemniki na artykuły piśmiennicze. Nawet jeśli potrzebujesz dwóch czy trzech długopisów - warto kupić mały kubek, czy wykorzystać słoik i do niego wrzucać materiały do pisania. Zajmie to mniej miejsca na biurku a będziemy zawsze wiedzieli, gdzie mamy nasze przybory. A o ranty kubka można zaczepić spinacze. 
  • Kosz na śmieci.
  • Zobacz też: DLACZEGO PRACA TAK CIĘ STRESUJE?

    miejsce-do-pracy.jpg

Złote zasady, których należy przestrzegać:

  • Karteczka się przeterminowała? Wyrzucamy!
  • Długopis nie pisze? Wyrzucamy!
  • Kawa/herbata wypite? Ciastko zjedzone? Został kubek talerzyk? Zanosimy do kuchni. Nie robimy wystawki. 
  • Odkładamy wszystko na wcześniej ustalone miejsce.
Zobacz też: 5 MIAST NA WEEKEND - POMYSŁY

Jeśli wydaje wam się, że nie macie czasu na zorganizowanie swojego biura według naszych wskazówek - pomyślcie, ile czasu kosztuje was jego dezorganizacja. Życie w bałaganie, odkładanie rzeczy, by były pod ręką a potem nerwowe szukanie czegoś na "już i teraz" w całej stercie papierów - znacie to? Tymczasem wystarczy kilka małych zmian a potem tylko trzymanie się konkretnych reguł, by zapanować nad chaosem i dobrze zorganizować swoje miejsce pracy. Nic prostszego. 

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Karolina Zdunowska , Czwartek 18.06.2015 (aktualizacja: 2015-06-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
dobrze zorganizowane biuro i porządek to ważna sprawa, dzięki temu łatwiej się skupić:) ale to nie wszystko, wiele innych czynników też wpływa na organizację pracy, ja zawsze mam problem i nie mogę wyrobić się z zadaniami. tu znalazłam porady, jak można to zmienić: http://blogimpel.pl/dzien-pracy-organizacja/
Dodano: 2015-06-25 19:15:28 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×