Jak nabrać pewności siebie?

Pora na zbudowanie poczucia własnej wartości. Sprawdź ćwiczenia, które pomogą ci zyskać na pewności siebie. Dzięki nim nie tylko staniesz się szczęśliwsza, poprawisz jakość wykonywanej przez siebie pracy, ale także sprawisz, że relacje z bliskimi i otoczeniem będą łatwiejsze. Każdy może się tego nauczyć!

iStock_61122638_SMALL (1).jpg

Zastanawianie się nad tym, co pomyślą o tobie inni, może utrudnić codzienne funkcjonowanie. Pewność siebie to nic innego, jak zaufanie mózgu do swojego właściciela i podejmowanych przez niego decyzji. Często jej brak omylnie uznaje się za nieśmiałość, konformizm lub złe wychowanie. Osoby, które nie posiadają wrodzonej pewności siebie, boją się odrzucenia, ośmieszenia przed bliskimi lub pracodawcami, nieprzyjemnych emocji, odtrącenia, braku bezpieczeństwa czy akceptacji.

Brak posiadania pewności siebie może mieć przykre konsekwencje. Ciągłe przejmowanie się wszystkim, może nie tylko doprowadzić do szaleństwa, ale także spowodować uszczerbek na zdrowiu. Osoby badane przez naukowców potwierdzają, że brak pracy nad sobą i pewnością siebie były stratą czasu i zaprzepaszczeniem atrakcyjnych możliwości rozwoju. Brak pewności siebie doprowadził także do pogorszenia się ich relacji z bliskimi lub do strat finansowych.

JAK ĆWICZYĆ PEWNOŚĆ SIEBIE

Poznaj swoje mocne i słabe strony. Podczas treningu buduj myślenie o sobie, opierając się na mocnych stronach. Stwórz plan działania, na którym będziesz bazowała, dążąc do upragnionego celu. Szukaj w swoim życiu momentów, w których czułaś, że coś ci wyszło. Wspieraj siebie. Wypisuj sukcesy na kartce i ciągle do nich wracaj.

Przestań budować swoją samoocenę na tym, co myślą o tobie inni. To ile zarabiasz i w co się ubierasz, nie powinno być podwaliną twojego życia. Najważniejsza jesteś ty, twój system wartości, poglądy i to czy jesteś dobrym człowiekiem.

Śmiej się głośno podczas czytania gazety lub książki w miejscach publicznych.

Wyjdź do miasta bez makijażu. Może nie być łatwo, ale zobaczysz, że po powrocie do domu, poczujesz się lepiej.

Spisz na kartce albo w notesie swoje poglądy, przekonania, własne decyzje i wybory. Dzięki temu będzie ci łatwiej bronić swoich wyborów, podczas relacji z innymi ludźmi.

Uśmiechaj się do obcych, nawiązuj kontakt wzrokowy, zagaduj na ulicy. Zacznij komplementować innych ludzi.

Przestań planować, zacznij realizować. Czas zakończyć powtarzanie sobie, że pewnego dnia, przejdzie się na dietę, wybierze w podróż w nieznane czy przeprowadzi ważną rozmowę, która już dawno powinna być zrealizowana.

Zawsze zgłaszaj, jeśli czegoś nie wiesz.

Idź sama do kawiarni lub klubu, nie bój się kontaktu z innymi ludźmi. Bądź dla siebie najlepszym przyjacielem.

Siedź prosto w pracy. Według profesora Richarda Petty, proste siedzenie ma ogromny wpływ na to, jak się postrzegamy. Podczas eksperymentu odkryto, że ludzie siedzący prosto w pracy są bardziej pewni siebie i nastawieni na sukces niż ci, którzy siedzą pokrzywieni.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Niedziela 07.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-07)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×