Jak skutecznie zarządzać czasem?

Jeżeli czujesz, że tracisz kontrolę nad swoim życiem, nie masz na nic czasu i nie nadążasz wykonywać wszystkich swoich obowiązków, to sygnał, by spróbować lepiej zorganizować swoje życie. Zobacz, jak skutecznie zarządzać swoim czasem, aby efektywnie wykorzystać każdą chwilę.

zarządzanie czasem.jpg

Nauka odpowiedniego zarządzania czasem to możliwość skutecznej realizacji swoich celów. Kilka prostych trików sprawi, że Twoja doba stanie się dłuższa. Realizacja marzeń, dbanie o hobby i efektywność w pracy staną się łatwiejsze!

PRIORYTETY

Podstawowym elementem skutecznego zarządzania czasem jest określenie wszystkich aktywności, na które marnuje się czas. Zapisywanie w notesie czynności i czasu, poświęconego na ich realizację, pozwoli Ci określić, które z nich były bezproduktywne, a które przyniosły konkretne efekty. Zawsze planuj kolejny dzień. Rzeczy należące do priorytetów, wykonuj zawsze na początku dnia. Jeżeli ciężko Ci realizować postawione przed sobą zadania, spisz na kartce. Dzięki temu zawsze będziesz spała spokojnie, a jak wiadomo, spokojny sen zapewnia możliwość, prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia.

ORGANIZACJA OTOCZENIA

Jeżeli czujesz, że codziennie tracisz czas na szukanie czegoś, to sygnał, że powinnaś lepiej zorganizować swoje otoczenie. Posprzątaj swoje biurko i kup akcesoria, które pomogą Ci segregować dokumenty i inne przydatne rzeczy towarzyszące Ci w ciągu dnia. Dzięki uporządkowaniu biurka, komputera i pomieszczeń, w których przebywasz najczęściej, podniesiesz swoją produktywność. Bałagan przeszkadza i jest pożeraczem cennego czasu.

ASERTYWNOŚĆ

Bądź asertywna i nie pozwól się rozpraszać. Pamiętaj, że czas to pieniądz i każda chwila zaabsorbowana niekoniecznymi sprawami jest przeszkodą w realizacji celów. Skoncentruj się na wykonywaniu zadań, które przed sobą postawiłaś. Oczywiście nie oznacza to, że od tej pory musisz stać się niekoleżeńska i skupiona tylko na sobie. Naucz się określać, czy nieoczekiwana sytuacja, która Cię zastała jest awaryjna czy też może poczekać. Pamiętaj także, że nie da się zrobić wszystkiego naraz. Naukę zarządzania czasem zacznij od małych kroków i stopniowo przechodź na wyższe szczeble tej trudnej dziedziny. Obserwuj samą siebie i wyciągaj wnioski z każdego dnia, a będzie to najlepsza inwestycja, jaką kiedykolwiek zrobiłaś!

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Zosia Brzezicka , Sobota 03.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-03)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
mi pomaga stworzenie listy zadań:) i ustawienie priorytetów. Naprawdę pomaga:) kilka słów o organizacji dna pracy: http://blog.impel.pl/dzien-pracy-organizacja/
Dodano: 2016-09-06 17:27:36 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×