Powiedz STOP bezrobociu!

Proponowane szkolenie pozwoli na zdobycie praktycznych informacji o rynku pracy, na zwiększenie efektywności poszukiwań pracy oraz wzrost pewności siebie i samoświadomości jako kandydata do pracy.

szukam pracy

Cena szkolenia: bezpłatne

Termin szkolenia: 2012.03.01 - 2012.03.31 (możliwość uzgodnienia innego terminu)

Czas trwania szkolenia: dni 1 / godzin 5

Miejsce szkolenia: Katowice (Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych)

Typ szkolenia: szkolenie otwarte, dofinansowanie    

Tytuł projektu: Program Rozwojowy WSZMiJO Dydaktyka i Praktyka Kluczem do Przyszłości

Termin zgłoszeń upływa: 2012.02.29 - rekrutacja w toku

Kontakt w sprawie szkolenia: Akademickie Biuro Karier - Elia Galiosz-Widuchowska , tel. 322079228

Opcja i tryb szkolenia: stacjonarne / po godzinach

Opis terminu szkolenia: po zebraniu grupy 20 osób - decyduje kolejność zgłoszeń.

Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wkraczają na rynek pracy, jak i tych, które mają za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe i chcą dowiedzieć się jak bardziej świadomie i efektywnie szukać kolejnej pracy.

Forma przyjmowania zgłoszeń: zgłoszenie drogą mailową lub telefoniczną

Cel szkolenia:

- Poziom wiedzy: pogłębienie wiedzy z poruszania się na rynku pracy, przedstawienie najlepszych metod szukania pracy, przedstawienie przydatnych informacji o mechanizmach rynku pracy.

- Poziom umiejętności: wyposażenie uczestników w umiejętność tworzenia adekwatnych do stanowiska dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych, do negocjacji płacowych.

- Poziom postaw: sprowokowanie do refleksji nad mocnymi stronami oraz obszarami do rozwoju jako przyszłego pracownika, przekonanie uczestników, że warto rzetelnie przygotować się do poszukiwania pracy, mieć wizję celu, jaki chcą zawodowo osiągnąć,

Tematyka:

- Wybór odpowiedniej pracy – branży, firmy, stanowiska.

- Charakterystyka najbardziej pożądanych przez pracodawców kompetencji kandydatów starających się o pracę.

- Przygotowanie skutecznych dokumentów aplikacyjnych

-  Sposoby szukania pracy:

a) Ogłoszenia o pracę – gdzie ogłaszają się najlepsi pracodawcy, na co zwracać uwagę w ogłoszeniach

b) Bazy CV - gdzie zostawić CV, żeby to nas znaleziono

c) Agencje rekrutacyjne – jak działają i jak można z nimi współpracować

d) Networking jako coraz bardziej popularna metoda poszukiwania pracy i budowania relacji zawodowych

e) Targi pracy – tradycyjne i wirtualne

f) Bezpośredni kontakt z firmą i inne…

- Budowanie swojego wizerunku jako potencjalnego kandydata w Internecie.

- Proces rekrutacyjny – czego można się spodziewać, jak należy się zachować, co sposób rekrutowania pracowników mówi o firmie, jej kulturze i wartościach.

- Trudne pytanie o oczekiwania finansowe – jak wpisać się w realia płacowe na rynku i jak rozmawiać o finansach z przyszłym pracodawcą.

- Umowy o pracę i cywilnoprawne – na co należy zwrócić uwagę.

Program szkolenia:

11.00 – 11.05: Powitanie uczestników szkolenia, przedstawienie się trenera

11.05 – 11.25: Ćwiczenie integracyjne
Cel: zapoznanie się uczestników szkolenia, zainicjowanie procesu grupowego

11.25 – 11.35: Kontrakt oraz dyskusja o oczekiwaniach względem szkolenia
Cel: określenie zasad współpracy na sali szkoleniowej, zebranie od uczestników informacji na temat ich oczekiwań oraz odniesienie ich do zawartości szkolenia

11.35 – 11.55: Ćwiczenie indywidualne, którego istotą jest refleksja nad tym, jakie uczestnicy mają umiejętności, kwalifikacje, wartości, aspiracje, zainteresowania. Następnie dyskusja o tym, jak te czynniki przekuć na konkretny plan działania.

11.55 – 12.15: Dyskusja moderowana o najbardziej pożądanych przez pracodawców kompetencjach i postawach (jak komunikatywność, umiejętność uczenia się, praca w zespole, zaangażowanie itp.)

12.15 – 12.45: Omówienie dobrych praktyk w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych, pokazanie przykładów dobrze i źle przygotowanych dokumentów.

12.45 – 12.55: Przerwa kawowa

12.55 – 13.35: Praca w grupach – spisanie na flipchartach metod poszukiwania pracy, następnie przedstawienie przez wybraną osobę pomysłów grupy. Mini wykład interaktywny poświęcony najbardziej skutecznym metodom.

13.35 – 13.50: Wspólna analiza popularnych metod zaistnienia jako potencjalny kandydat w sferze Internetu – spisanie na flipcharcie skutecznych kanałów świadomej komunikacji z poszukującymi pracowników pracodawcami. Pokazanie przykładów.

13.50 – 14.10: Mini wykład na temat możliwych przebiegów procesu rekrutacyjnego, w zależności od stanowisk, wielkości firmy, kultury organizacyjnej itp.

14.10 – 14.20: Przerwa kawowa

14.20 – 15.00: Symulacja rozmowy rekrutacyjnej z udziałem ochotnika/ochotników. Wspólna refleksja nad
najczęstszymi pytaniami. Przedstawienie uczestnikom listy popularnych na rozmowach w sprawie pracy
pytań.

15.00 – 15.20: Dyskusja moderowana poświęcona negocjacjom płacowym.

15.20 – 15.45: Mini wykład dotyczący rodzajów umów, z jakimi mogą spotkać się uczestnicy szkolenia.

15.45 – 16.00: Podsumowanie szkolenia

Opis metodyki szkolenia: Szkolenie będzie prowadzone z wykorzystaniem interaktywnych form – dyskusji, ćwiczeń, wymiany doświadczeń. Prowadzący Dobrawa Hajkowska – specjalista HR z doświadczeniem w międzynarodowej firmie headhunterskiej oraz wewnętrznym dziale personalnym firmy z branży IT. Rekrutowała dla międzynarodowych korporacji, jak i mniejszych polskich firm, brała udział w spotkaniach inwestorkach jako ekspert lokalnego rynku pracy.

Czas trwania szkolenia: 5 godzin

Źródło: inwestycjawkadry.pl

Przeczytaj również:

Nasz klient, nasz pan

Gotowa na zmiany

Zanim zje Cię trema


Dodał(a): Katarzyna Szuwara , Piątek 27.01.2012 (aktualizacja: 2012-01-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×