Zrób to sposobem

Nie wybierasz swoich współpracowników. Więc nic dziwnego, że w zespole mogą znaleźć się osoby, z którymi trudno wytrzymać. Bo np. ciągle narzekają, nie dotrzymują obietnic albo zawalają terminy, a ty ponosisz tego konsekwencje. Takie sytuacje można rozwiązać, ale trzeba to zrobić sposobem.

Zrób to sposobem


Ludzie, którzy nie biorą na siebie odpowiedzialności

Jeśli coś się wali, pali, to jest to wina wszystkich wokół, tylko nie tego człowieka. Ktoś taki sprzeda cię za pięć złotych, jeśli tylko będzie mógł w ten sposób ugrać cokolwiek dla siebie. Winę za niepowodzenia zawsze zrzuca na innych, np. na ciebie, i robi to w zaciszu gabinetu przełożonego. Gdy się o tym dowiadujesz, jest już najczęściej za późno, bo... kto pierwszy, ten lepszy. Drugi już się tylko tłumaczy. A tłumaczą się, jak wiadomo, winni. I co? I wychodzi na jego!

Co możesz zrobić

Jeśli pracujesz z taką osobą i jesteś zmuszona do kooperacji, przed rozpoczęciem realizacji wspólnego zadania poproś o rozmowę i szczegółowy podział obowiązków. Co kto załatwia? Kto gdzie dzwoni? Konkrety spiszcie w dwóch kopiach i złóżcie podpisy. Znacznie trudniej jest zrzucać na kogoś odpowiedzialność, gdy czarno na białym widać, po czyjej stronie leży wina.

Ludzie, którzy nie dotrzymują obietnic

"Jasne, będziesz to miała na rano" – usłyszałaś od koleżanki. I co? I rano przychodzisz, sprawdzasz pocztę, szukasz na biurku, pod biurkiem, a tego, co miałaś dostać, jak nie było, tak nie ma. "Oj, wybacz, ale miałam stłuczkę", "No przepraszam cię, ale zacięła się winda" – zawsze jest jakaś wymówka. Tylko co z tego, jeśli to ty ponosisz konsekwencje?

Co możesz zrobić?

Prowadź kalendarzyk: "15 lutego obiecała, że przyśle mi raport o sprzedaży, czekałam na niego tydzień. 2 marca miała zadzwonić do księgowości i nie zrobiła tego, dwa dni później dyrektor miał do mnie pretensje" itd. Następnym razem, gdy współpracownica rzuci: "Jasne, będziesz to miała jutro", wyjmij zeszyt i powiedz: "Nie, bo 15 lutego...", "Nie, bo 2 marca...". Bądź pewna, że dostaniesz to, co ci obiecała. I to na czas.


Ludzie, którzy ciągle się spóźniają

Ty też nie mieszkasz za rogiem waszego biura ani nie sypiasz na recepcji, a mimo to udaje ci się być w firmie na czas. Natomiast pani wieczna spóźnialska nie przychodzi w porę nigdy. Nie dość, że czekając na nią, tracisz cenne minuty, to niekiedy jeszcze musisz gęsto tłumaczyć się przed szefem, klientami, gośćmi...

Co możesz zrobić

Nie mów pani spóźnialskiej, o której godzinie naprawdę macie spotkanie, podawaj, że 30 minut wcześniej. Uważaj jednak, żeby się nie zorientowała, bo jej stosunek do zegarka stanie się jeszcze bardziej lekceważący!


Ludzie, którzy nigdy nie słuchają

Udają tylko, że jest inaczej. "Słuchasz mnie?" – pytasz czasem. "Tak, tak. Poprawić wyni-
ki sprzedaży". Takie dokładnie były twoje ostatnie słowa. Ale co z tego, że twój współpracownik potrafi jak papuga powtórzyć jedno czy dwa zdania z twojej wypowiedzi, skoro nie pojął jej sensu? Rezultat jest taki, że albo musisz wszystko powtarzać po kilka razy, albo dochodzi do jakiejś wpadki, po której krzyczysz: "Przecież ci mówiłam!". Na co on, zdziwiony: "Naprawdę? Ale kiedy?".

Co możesz zrobić

Twój współpracownik nie skupia się na tym, co mówisz, bo widocznie uważa, że to jest mało istotne. Gdy Melchior Wańkowicz czytał córkom bajki i widział, że nie są już tak zaangażowane emocjonalnie w historię, zaczynał ją zmieniać. W sposób fantastyczny i nieprawdopodobny. Też tak zrób. "I, żeby poprawić wyniki sprzedaży, ściągniemy tu słonia albinosa i wpuścimy go do gabinetu szefa..." – snuj swoją wypowiedź. "Co ty bredzisz?" – zdenerwuje się współpracownik. I odtąd będzie wiedział, że trzeba cię uważniej słuchać, bo można stracić wątek.


Dodał(a): Olga Wap , Wtorek 01.11.2011 (aktualizacja: 2011-11-01)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
mojeori24
Weż sprawy we włąsne ręce i działąj polecam skuteczna forme biznesu Marketing Sieciowy wiecej na www.mojeori24.pl
Dodano: 2011-11-29 21:21:13 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×