Perfekcyjna obsługa to podstawa

Poleć znajomym

Jeśli pracujesz w zawodzie usługowym, zdobywanie klientów to podstawa twojego sukcesu. Ale konkurencja nie śpi, a współczesny klient jest bardzo wymagający, doskonale zorientowany w ofertach konkurentów i wcale niełatwy do zdobycia. Poza tym, jak wynika z badań ekonomistów, utrzymanie starego klienta jest o 80% tańsze niż dobycie nowego.

Perfekcyjna obsługa to podstawa

Proponując klientowi usługi swojej firmy, oferujesz mu także siebie, swój czas, dyspozycyjność, profesjonalizm, wiarygodność, ale także swoją osobowość, czyli to, jakim jesteś człowiekiem.

1. Dobra znajomość samej siebie – to podstawa

Czy znasz swoje mocne, ale też słabe strony w kontakcie z klientem? Sprawdź to. Weź kartkę papieru i wypisz swoje plusy i minusy w temacie relacji z ludźmi, np.:
Plusy: umiem uważnie słuchać, jestem profesjonalna w swojej dziedzinie, mam dar przekonywania, zawsze jestem uprzejma i cierpliwa itp.
Minusy: bywam despotyczna (zdarza mi się narzucanie innym swojego zdania), często się spóźniam na spotkania, drażnią mnie ludzie niezdecydowani itp.
O ocenę swojej osoby możesz również poprosić kogoś, kto dobrze cię zna i będzie z tobą szczery.   

2. Czy klientom dajesz to, czego sama oczekujesz, będąc w roli klientki?

Wyobraź sobie, że to ty jesteś potencjalnym klientem np. firmy oferującej ubezpieczenia. Umówiłaś się na spotkanie z przedstawicielem jednej z nich. Jakimi cechami powinna odznaczać się ta osobą, byś mogła jej zaufać, a oferta którą ci proponuje była dla ciebie wiarygodna?

Wypisz je w kolejności od najważniejszej do najmniej ważnej i porównaj ze swoją samooceną. Jak wypadasz w tej ocenie? Nad czym powinnaś popracować? Pamiętaj, że najlepiej jest uczyć się na własnych błędach, pod warunkiem, że potrafisz wyciągać z nich cenne lekcje.

Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Poniedziałek 13.06.2011 (aktualizacja: 2011-06-12)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (6)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Radosc1
Naprawdę świetny i pomocny artykuł. Bardziej dociekliwych i zainteresowanych tematem odsyłam tu: http://4grow.pl/szkolenia-profesjonalna-obsluga-klienta-wewnetrznego-zewnetrznego-szkolenie-warszawa GORĄCO POLECAM!!! :)
Dodano: 2013-09-13 15:14:50 Zgłoś nadużycie
Jolanta0000
http://obsluga-klienta.blogspot.com/
Dodano: 2013-03-27 18:39:18 Zgłoś nadużycie
pgrzeszczyk
Ciekawe dane dot. obsługi klientów przytoczono też tutaj: http://emarketing.krawczykowski.net.pl/1327/profesjonalna-obsluga-klienta/ Okazuje się, że niska cena wcale nie jest najważniejsza dla klientów. Bardzo ważna jest też ich odpowiednia obsługa.
Dodano: 2012-11-11 18:49:46 Zgłoś nadużycie
jolllla
Bardzo podoba mi się 2. punkt: czy klientom dajesz to, co sama chciałabyś otrzymać będąc w roli klientki? To zasadnicze pytanie. Polecam również artykuł http://www.artweb-media.com/pl/blog/entry/5-zasad-obslugi-klienta.html - również wiele cennych uwag, dotyczących empatii wobec klienta.
Dodano: 2012-04-04 10:38:56 Zgłoś nadużycie
Jolanta0000
Trudno czasem być miłym dla klienta, jak samemu ma się zły humor...
o obsłudze ciekawie piszą też tu: http://no--flash.blogspot.com/
Dodano: 2012-01-23 19:18:15 Zgłoś nadużycie
rendus
Niestety w urzędach trudno znaleźć miłego urzędnika.Petentów wciąż traktuje się jak intruzów.
Dodano: 2011-11-03 21:30:33 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×
  • Jak budować pozytywną samoocenę?

    Dlaczego pozytywna samoocena jest ważna w obszarze zawodowym? Jak napisać ciekawy i przekonywujący list motywacyjny? czytaj więcej

  • Trudne rozmowy

    Dobry wygląd i miły głos to jeszcze nie wszystko. Zdarzają się bowiem w naszym życiu zawodowym trudne sytuacje, z którymi nie potrafimy dać sobie rady. Jak rozmawiać z rozwścieczonym… czytaj więcej