Oto 4 style jedzenia i ich wpływ na naszą dietę!

Niektórzy uwielbiają jeść i celebrują każdy posiłek, jednak dla innych jest to jedynie codzienny obowiązek.... Zobacz, jak Twoje podejście do jedzenia wpływa na Twój organizm!

stylejedzenia.jpg

Nasz zmysł smaku tworzy się już w ciągu pierwszych tygodni życia. Dziecko w łonie matki ma już zdolność rozróżniania poszczególnych smaków- co ciekawe, najbardziej smakują mu słodkie rzeczy. To dlatego przez całe życie większość z nas ma słabość do słodkości... Ogromny wpływ na nasz sposób odżywiania się mają nawyki matki w trakcie ciąży. Istotną rolę odgrywają także nasze przyzwyczajenia, które nabywamy z wiekiem. Jak pojmujesz odżywianie się? Oto 4 najpopularniejsze style:

1.Styl wisceralny. Ludzie, którzy odżywiają się w ten sposób, chcą jedynie zaspokoić głód, nie przywiązując większej wagi do tego, co jedzą. Głód przeszkadza im w wykonywaniu codziennych czynności, dlatego jedzą dosyć regularnie, nie dbają jednak o jakość spożywanych produktów. Często zapominają zrobić zakupy, a wyjście ze znajomymi do dobrej restauracji nie jest dla nich szczególnie przyjemne. Jeżeli jesz w tym stylu, zacznij zwracać uwagę na wartości odżywcze Twojej diety. Jedzenie byle czego bardzo szybko wpłynie negatywnie na Twój organizm.

2.Styl zewnętrzny. Dotyczy osób, dla których jedzenie jest bardzo ważną sprawą w życiu. Jedzą przy każdej okazji- w kinie, na przyjęciu, podczas spotkania ze znajomymi czy w trakcie wykładu. Ulubione przekąski są dla nich sposobem na umilenie sobie czasu. Jeśli lubisz często sięgać po jedzenie, zastanów się czy zawsze robisz to z głową. Być może jesz za dużo?

3.Styl rytmiczny. Jedzenie w ten sposób jest najzdrowsze dla organizmu. Oznacza spożywanie posiłków w takich samych odstępach każdego dnia. Osoby, które jedzą w ten sposób, dokładnie planują dietę na cały tydzień, dbając o dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Bardzo często mają jednak problem ze spontanicznymi sytuacjami- nagła zmiana pory posiłku wytrąca ich z równowagi. Pamiętaj, że nieplanowane wyjście do restauracji od czasu do czasu na pewno Ci nie zaszkodzi!

4.Styl emocjonalny. W ten sposób jedzą wszyscy ci, dla których przekąski są sposobem na rozładowanie stresu czy złagodzenie złego samopoczucia. Taka dieta może bardzo szybko przynieść negatywne skutki, zwłaszcza jeśli w trudnych chwilach sięgasz po ulubione smakołyki, nie zwracając uwagi na kalorie. Spróbuj zamienić kompulsywne jedzenie na coś, co nie będzie tak szkodliwe dla Twojego organizmu. Doskonałym sposobem na rozładowanie emocji jest sport.

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Środa 08.03.2017 (aktualizacja: 2017-03-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×