Właściwości warzyw według kolorów

To, w jaki sposób działają na Ciebie Twoje ulubione produkty, ma ogromny związek z ich... barwą!

pomarancza.jpg

Zastanawiasz się, jak warzywa, które spożywasz, wpływają na Twoje zdrowie? Jedno jest pewne- każde z nich działa zupełnie inaczej. Co ciekawe, cała tajemnica kryje się w ich... kolorach! 

Zielony

Szpinak, jarmuż, sałata, brukselka czy brokuły wzmacniają układ krwionośny. Dodatkowo zawierają ogromną ilość witaminy C i cennej dla oczu luteiny. Zielone warzywa zalecane są kobietom w ciąży, ze względu na naturalnie występujący w nich kwas foliowy.

Żółty i pomarańczowy

Marchewka, dynia i bataty zawierają betakaroten i potas. Wspaniale działają na Twój wzrok, a do tego chronią serce. Ich regularne spożywanie ukoi Twoje nerwy! Aby organizm sprawnie przyswoił betakaroten, do warzyw dodawaj trochę tłuszczu.

Czerwony

Uwielbiasz pomidory i paprykę? Jeśli spożywasz je bardzo często, chronisz swój organizm przed chorobami nowotworowymi, jak i zaburzeniami pracy serca. Jeśli zależy Ci na długim życiu, potas zawarty w pomidorach to najlepsze, co może od Ciebie dostać Twoje serce! Poza sezonem wybieraj paprykę, która działa podobnie.

Biały 

Zawierają fitoncydy, które nazywane są naturalnymi antybiotykami. Nie bez powodu w trakcie przeziębienia zwykle sięgamy po cebulę czy czosnek. W białych warzywach znajdziesz również siarkę, która działa przeciwwirusowo. Regularne spożywanie białych warzyw pozwoli Ci uniknąć przeziębienia w sezonie jesienno-zimowym!

Czarny

Polifenole i flawonoidy to naturalne, roślinne antyoksydanty, które chronią organizm przed nowotworem. Składniki te znajdziesz między innymi w bakłażanie, który świetnie smakuje m.in jako dodatek do leczo.

Zdjęcie: iStock 

ID galerii:651


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Poniedziałek 18.09.2017 (aktualizacja: 2017-09-17)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×