Zdrowe śniadanie podstawą udanego dnia i smukłej sylwetki

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badania Opinii Homo Homini dla marki Lubella, 24,1% ankietowanych Polaków przyznaje, że na przygotowanie porannego posiłkuprzeznacza od pięciu do dziesięciu minut. Jesteśmy zabiegani, przez co zaniedbujemy to poranne dostarczanie energii, potrzebnej dla naszego organizmu oraz pomocnej w utrzymaniu smukłej sylwetki. Z naszym poradnikiem, będziecie wiedzieli, jak w łatwy i szybki sposób zapewnić sobie udany początek dnia i cieszyć się pięknym ciałem.

Zdrowe śniadanie podstawą udanego dnia i smukłej sylwetki

Zdrowe śniadanie podstawą udanego dnia i smukłej sylwetki


1. Dlaczego śniadanie jest ważne?

Śniadanie ma bardzo duże znaczenie dla naszego zdrowia oraz samopoczucia. Odpowiedni posiłek sprawi, że w trakcie dnia będziemy czuć się dobrze i lekko. Wszystko za sprawą właściwie dobranych składników, zawierających węglowodany, witaminy i minerały takie jak np.: fosfor, czy magnez, czyli wszystkiego, czego nasz organizm potrzebuje po przebudzeniu – Pierwszy posiłek powinien bazować na produktach bogatych zarówno w węglowodany proste, jak i złożone, witaminy oraz pełnowartościowe białko takich jak:  płatki śniadaniowe, sok owocowy, chleb pełnoziarnisty, jogurty naturalne, sery białe w różnej postaci np. twarożek,  jajka, owoce i warzywa. Powiedzenie, że śniadanie jest posiłkiem mistrzów nie jest bezzasadne. Śniadanie, przygotowane z odpowiednich dobrane produktów oraz w prawidłowych proporcjach, dostarczy nam energii do działania na cały dzień.– mówi Anna Różyk, dietek współpracująca z marką Lubella.

2. Nie zwlekaj z pierwszym posiłkiem
Wychodząc do pracy, często opuszczamy nasz dom w pośpiechu. Mamy mało czasu, dlatego pierwszy posiłek decydujemy się zjeść poza domem. Zazwyczaj w drodze do pracy wstępujemy do pobliskiej piekarni i kupujemy drożdżówkę, którą zjemy, jednocześnie pracując. Taki posiłek ma niewiele wspólnego z odpowiednim śniadaniem i na pewno nie zaspokoi naszego głodu na długo. Obecnie niemal co czwarty mieszkaniec dużego miasta je śniadanie w taki właśnie sposób. – Ważne jest, żeby spożyć pierwszy posiłek do godziny po przebudzeniu – to podstawa zdrowego żywienia. Dostarczy on nam składników odżywczych potrzebnych do rozpoczęcia dnia oraz efektywnego działania, aż do jego zakończenia. Jest niezwykle ważne, aby przed wyjściem z domu zjeść śniadanie, nawet kosztem spóźnienia. Jeśli pominiemy pierwszy posiłek odbije się to niekorzystnie nie tylko na naszym zdrowiu, ale również na wyglądzie. Regularne posiłki, sowite śniadania i unikanie wysokokalorycznych przekąsek – to podstawa. – argumentuje Anna Różyk.

3. Śniadanie w 5 minut – jak?
Aby przygotować pożywne śniadanie wystarczy 5minut. - W roli doskonałego startera sprawdzi się połączenie np. pieczywa pełnoziarnistego (najlepiej własnego wypieku) z twarożkiem lub jajkami
z dużą ilością warzyw np. pomidorów, ogórków, rzodkiewki itd. Aby zróżnicować nasze poranne menu warto wykorzystać też płatki kukurydziane CornFlakes lub płatki pełnoziarniste CornFlakes od Lubelli. Mają one dwa podstawowe benefity. Po pierwsze, łatwo je łączyć z różnymi składnikami przez co każdy posiłek będzie innym połączeniem smakowym, a urozmaicenie w naszej diecie jest bardzo ważne. Po drugie są one bogate w błonnik, a pełnoziarniste dodatkowo zawierają większe ilości fosforu, manganu oraz magnezu
– wyjaśnia Różyk.

Zdrowe śniadanie podstawą udanego dnia i smukłej sylwetki

4. Płatki – kreatywnie, pysznie i zdrowo
Z analiz przeprowadzonych przez instytut badawczy Homo Homini na zlecenie marki Lubella, wynika, że aż 36% respondentów najchętniej spożywa płatki z mlekiem. Jest to najprostszą i zarazem najszybszą formą śniadania. Gdy nie mamy czasu, płatki z mlekiem są świetnym wyborem.
Z powodzeniem możemy łączyć je również z fermentowanymi produktami mleka, tj. kefirem czy jogurtem naturalnym. Tak popularne ostatnimi czasy musli możemy przygotować sami z wybranych przez siebie ulubionych składników. Ja osobiście polecam sezonowe owoce, ziarna słonecznika, czy dyni, suszone owoce takie jak chociażby żurawina, śliwki czy rodzynki. W taki sposób codziennie można inaczej komponować nowe zaskakujące połączenia smakowe. Płatki CornFlakes możemy wykorzystać także jako składnik sałatki, której bazą są warzywa. To propozycja dla tych, którzy lubią eksperymentować i próbują nietypowych rozwiązań w kuchni – zachęca Piotr Ceranowicz, ekspert kulinarny współpracujący z marką Lubella.  To od nas zależy, czy śniadanie stanie się przyjemnością, od której rozpoczniemy dzień. Jak widać, ograniczać może nas tylko nasza wyobraźnia.

5. Co pijemy na Dzień Dobry?
Zbilansowany posiłek na początek dnia to nie tylko jedzenie, ale równie ważne jest to, co pijemy. Na śniadanie wybierzmy to, co wartościowe i co pasuje nam do posiłku np. kakao albo sok owocowy. Ten ostatni jest szczególnie wskazany, ponieważ jest on również pierwszą z pięciu zalecanych przez ekspertów żywieniowych porcją warzyw i owoców, które powinniśmy spożyć w ciągu dnia. Dodatkową zaletą soku jest fakt, że zawiera witaminy oraz jest wygodny w użyciu – Wystarczy mieć
w domu karton soku i  gotowe. Pamiętajmy jednak, że po otwarciu trzeba przechowywać go w lodówce, ponieważ soki nie zawierają żadnych konserwantów, ani sztucznych dodatków. Możemy też zabrać go ze sobą do pracy, czy wypić w podróży
– radzi dietetyk Anna Różyk. Kawę lepiej odłożyć na porę drugiego śniadania tak, aby nie zakłócała wchłaniania w naszym organizmie cennych składników pochodzących ze śniadania.

6. A w nagrodę…
Regularne spożycie pożywnych śniadań to podstawa do posiadania smukłej sylwetki. Taki posiłek zapewni nam siłę do działania od początku dnia. Co więcej, dzięki temu będziemy czuć się lekko. Odpowiednio dobrane śniadanie spowoduje, że uczucie głodu dopadnie nas później, niż po zjedzeniu przypadkowego posiłku. – Jeśli będziemy jeść zdrowo, damy dobry przykład naszym domownikom. Popierwsze, pokażemy, jak w zdrowy i łatwy sposób zacząć dzień, co także wpłynie na nasze nastawienie, a po drugie, wykształcimy nawyk zdrowego odżywiania również u innych domowników, w tym dzieci  – argumentuje Anna Różyk.
Wypracowanie zadowalających efektów nie wymaga od nas wiele wysiłku – nawet najbardziej zabiegani znajdą czas, żeby przygotować poranny posiłek. Jak wykazały wyniki badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini dla marki Lubella, niemal co czwarty Polak przeznacza na przygotowanie śniadania od pięciu do dziesięciu minut. To wystarczający czas, żeby przygotować śniadanie, dzięki któremu udanie rozpoczniemy dzień.

Śniadaniowa sałatka z płatkami pełnoziarnistymi
Składniki na 1 porcje:
•    4 pomidorki koktajlowe
•    Pół ogórka
•    4 łyżki płatków CornFlakes pełnoziarnistych Lubella
•    3 łyżki ciecierzycy z puszki
•    2 łyżki ulubionych kiełków
•    1 łyżeczka pestek słonecznika lub dyni
•    1 łyżeczka oliwy
•    1 łyżeczka soku z cytryny
•    3 łyżki serka wiejskiego
•    Sól, pieprz

Przygotowanie:
Pomidorki  i ogórka kroimy na mniejsze kawałki, dodajemy ciecierzyce kiełki oraz pestki skrapiamy oliwa i sokiem z cytryny oraz doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na sam koniec mieszamy  z płatkami  i posypujemy granulkami serka wiejskiego i podajemy.

Źródło/Foto: Mat. prasowe



Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Piątek 05.09.2014 (aktualizacja: 2014-09-05)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×