5 nawyków, które pomogą Ci uchronić się przed zimową depresją

Za oknem ciemno i zimno, dni są krótkie, a wieczory długie. Nie daj się zimowej chandrze i zobacz, jak możesz "zmusić" swój organizm do pozytywnego nastawienia!

happiwintertimemain.jpg

Styczeń nie jest łatwym do przetrwania miesiącem. To właśnie na początku nowego roku często dopada nas zimowa chandra lub nawet depresja. Za oknem szaleje mróz, słońca jest jak na lekarstwo i szybko się ściemnia. Do tego często nie dajemy sobie rady z postanowieniami noworocznymi i sami się dobijamy. To wszystko sprawia, że to właśnie w styczniu ustanowiono "najbardziej przygnębiający dzień w roku", czyli tzw. Blue Monday i to właśnie w styczniu ludzie są najbardziej zdołowani. 

Jak nie pozwolić sobie popaść w zimowy marazm i jak uchronić się przed zimową depresją? Wprowadź do codziennego życia te czynności, a z pozytywnym nastawieniem i poprawą humoru nie powinno być tej zimy już żadnych problemów. 


1. Bądź wdzięczna

Spisz na kartce 3 sprawy, za które jesteś wdzięczna i powieś tę kartkę w widocznym miejscu. Przy komputerze, na lustrze, na lodówce - tam, gdzie będziesz na nią zerkać. Jesteś zdrowa? Masz pracę, którą lubisz? Masz co włożyć do garnka? Takie sprawy wydają nam się dość oczywiste i na co dzień zapominamy o tym, żeby być za nie wdzięczni.

Jeśli masz w kranie ciepłą wodę, a w domu ogrzewanie, to jesteś w lepszej sytuacji niż wiele osób na świecie. A jeśli do tego spełniasz swoje marzenia, od czasu do czasu podróżujesz i żyjesz w szczęśliwym związku, to jesteś prawdziwą szczęściarą!

Jasne, każdy ma swoje problemy dnia codziennego, ale ważne, aby nie dać się im i pamiętać o tym, za co naprawdę możemy dziękować losowi.  


2. Zastąp jasne pieczywo ciemnym,

chodź wcześniej spać i pij więcej wody

Takie trzy proste ruchy sprawią, że poczujesz się zdecydowanie lepiej i zyskasz pogodniejszy nastrój! Ciemne pieczywo przyspiesza metabolizm, a więcej wody to lepsze nawodnienie i większa sprawność organizmu. Natomiast tego, jak ważny dla naszego samopoczucia i przede wszystkim zdrowia jest sen, nie trzeba chyba powtarzać. Przeczytasz o tym tutaj


3. Codziennie zrób (przynajmniej) jeden dobry uczynek

Udowodnione zostało, że najszczęśliwszymi ludźmi są ci z nas, którzy dają coś z siebie innym. Ci najbardziej przygnębieni to natomiast ludzie, którzy są skrajnymi egoistami hołdującymi jedynie własnym potrzebom i zachciankom. Aby lepiej się poczuć, a do tego rozprzestrzeniać każdego dnia dobro (które z całą pewnością do Ciebie wróci), codziennie wykonaj choćby jeden dobry uczynek. Co możesz zrobić? Pomóż sąsiadce z zakupami, dokarm ptaki albo nawet pociesz smutną osobę. Zobaczysz, jak z każdym dniem Twoje życie będzie coraz bardziej przepełnione radością. 


4. Poświęć czas na swoje pasje

W ferworze czynienia dobra nie zapomnij jednak zupełnie o sobie. Spisz 3 rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i staraj się codziennie poświęcić choć chwilę na wykonywanie jednej z nich. Lubisz śpiewać? Staraj się codziennie pośpiewać sobie, chociażby pod prysznicem, a najlepiej zapisz się na zajęcia chóru. Jeśli Twoją pasją jest rysunek, polecamy Ci specjalne, odstresowujące kolorowanki dla dorosłych. Uwielbiasz oglądać sitcomy? Znajdź czas na jeden odcinek swojego ulubionego serialu komediowego, należy Ci się to!


5. Bądź aktywna (choćby minimalnie)

Wysiłek fizyczny sprawia, że nasz organizm produkuje hormony szczęścia. Jeśli zimą trudno Ci się zmotywować do uprawiania sportu, postaw na coś prostszego i przyjemniejszego. Postanów sobie codziennie tańczyć ok. 30 minut do swojej ulubionej muzyki lub jeśli pozwala Ci na to czas, zapisz się na zajęcia zumby. Możesz też zainwestować w rowerek treningowy i jeździć w domowym zaciszu.

A jeśli jesteś bardzo oporna na wszelkiego rodzaju aktywności fizyczne, to zrezygnuj chociaż z windy i zawsze wybieraj schody. Polecamy Ci też wcześniejsze wysiadanie z autobusu - zaledwie o jeden przystanek i chodzenie na piechotę - już tak minimalny wysiłek fizyczny sprawi, że będziesz czuła się ze sobą o wiele lepiej!

Spróbujesz?

zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Katarzyna Rydz-Korzenecka , Wtorek 10.01.2017 (aktualizacja: 2017-01-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×