5 rzeczy, o których każdy z nas powinien pomyśleć sobie przed snem

Często narzekamy na zły sen i próbujemy różnych sposobów, które mają nam go zapewnić. A może problem leży nie w naszym zdrowiu fizycznym, a w naszej psychice. Czy to o czym myślimy przed snem ma znaczenie?

sposób na dobry sen.jpg

Często kładąc się spać po ciężkim dniu rozmyślamy nad tym czego nie udało nam się zrobić, co powinniśmy zrobić lepiej i jak trudny dzień czeka nas jutro. To wszystko sprawia, że kładziemy się zestresowani z uczuciem niepokoju, a taki sen z pewnością nie pozwala nam wypocząć w odpowiedni sposób. A może czas zmienić myślenie przed snem? Tylko w takim razie o czym myśleć "do poduszki"?

Za co możesz podziękować?

Tak, brzmi to bardzo górnolotnie, ale ma swoje uzasadnienie. Często nasze rozmyślania kończą się na narzekaniu. Badania pokazały, że praktykowanie wdzięczności może podnosić nasz poziom szczęścia. To jednak nie wszystko! Według naukowców może także zwiększać naszą odporność, a także poprawić relacje wokół nas, no i oczywiście może nam to pomóc lepiej spać. Zanim zaśniesz pomyśl zatem co danego dnia sprawiło Ci przyjemność i za co warto podziękować sobie, czy innym. Zobaczysz, że efekty się pojawią.

Zobacz też: MASZ PROBLEMY ZE SNEM? ZOBACZ DLACZEGO 

Odpuść

Czy słyszałeś kiedyś od kogoś radę, że nie powinno się chodzić spać złym? Nie, to nie są stare zabobony, to prawda. Badania pokazują, że negatywne emocje znacznie obniżają jakość naszego snu. Zanim pójdziesz spać pogódź się z tym co stało się danego dnia, nawet jeśli coś się nie udało, coś nie poszło po Twojej myśli lub ktoś Cię zdenerwował. Odpuść, zobaczysz, że znacznie lepiej będzie Ci się wstawało kolejnego ranka.

sposób na dobry sen.jpg

Dobry sen od rana wprowadza nas w dobry humor

Przemyśl osiągnięcia

Akceptacja siebie jest podstawą szczęśliwego życia, a tak niewielu ludzi potrafi spojrzeć na siebie przychylnym okiem. Zawsze znajdzie się coś, za co powinniśmy się docenić i właśnie o tym należy pomyśleć przed snem. Budowanie poczucia własnej wartości nie tylko pomoże budzić się wypoczętym, ale wzmocni naszą psychikę.

 

Co można było zrobić lepiej?

To pytanie też jest bardzo ważne. Pomaga nam patrzeć kreatywnie na to co było, ale przede wszystkim na to co będzie. To nie powinno być wytykanie sobie błędów, a motywacja. Uruchomiona w ten sposób wyobraźnia pomoże Ci nie tylko lepiej spać, ale także stać się bardziej kreatywną osobą. Zastanowienie się nad tym, co można było zrobić lepiej przyczyni się także do tego, że będziesz się rozwijać. Warto więc zadać sobie to pytanie przed zamknięciem oczu.

Zobacz też: MAŁO SYPIASZ? UWAŻAJ, ZOBACZ CZYM MOŻE TO GROZIĆ 

Spokój

Przed snem dobrze jest się wyciszyć i uspokoić nerwy. Zanim więc położysz się i zaśniesz, pomyśl o tym, co daje Ci spokój. Przywołaj miejsce, które kojarzy Ci się z dobrymi wspomnieniami, albo które pragniesz odwiedzić. To pozwoli Ci uspokoić się wewnętrznie i przygotować umysł do spania i wypoczynku. Taka metoda relaksu jest polecana, gdy ktoś ma problemy ze snem przez nadmierny stres. Taka forma wyciszenia przed spaniem z pewnością przyczyni się do tego, że dobrze wypoczniesz.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 10.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Ależ to są zalecenia do aowskich kroków 10-11!
Dodano: 2015-02-12 00:35:38 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×