Czujesz się niekomfortowo śpiąc z kimś w jednym łóżku?

Oto kilka porad dla tych, którzy nie mogą się przyzwyczaić do spania z ukochaną osobą!

ThinkstockPhotos-509175748.jpg

Denerwuje Cię jego chrapanie i to, jak w środku nocy zawsze drapie się za lewą łopatką. Nigdy nie wkłada koszulki do spania, a nad ranem pociąga nosem ze względu na przydługą alergię. Nie możesz zasnąć z powodu jego przyzwyczajeń łóżkowych, dlatego całą noc siedzisz z zapałkami w oczach? Czas rozwiązać te dziwaczne problemy i zamiast martwić się, co jest z Twoim związkiem czy z Tobą nie tak, spróbuj popracować nad dzieleniem z kimś... przestrzeni łóżkowej. 

Zobacz też: Łóżkowe zagrywki mężczyzn 


Zacznij od odpowiedniej temperatury

Jeśli Twój partner odkrywa się w nocy, przy okazji odsłaniając Twoje stopy czy ramiona, przestań bawić się w romantyczkę i kup drugą kołdrę bądź dwie mniejsze. Jedna kołdra fajnie wygląda na filmach, ale w rzeczywistości to często bariera nie do przeskoczenia.


Wyeliminuj chrapanie

Zatyczki do uszu nie działają bądź nie możesz się do nich przyzwyczaić w nocy? Zamiast rzucać się przez całą noc i wstawać znowu wkurzona, zabierz partnera do lekarza. Jeśli ma krzywą przegrodę nosową? Być może przyda mu się zabieg, który pomoże mu również nie smarkać przez ¾ roku. Partner nie chce się zgodzić? Spróbuj mniejszej poduszki - inne ułożenie głowy może pomóc mu zakończyć zakłócanie Wam nocnej ciszy.


Sprawdź materac

Całe życie dotychczas spałaś na twardym materacu, a Twój partner woli zapadające się poduchy, przez które bolą Cię ciągle plecy? Zamiast się wyprowadzać, wybierzcie się do sklepu i znajdźcie materac, który będzie odpowiadał Wam obojgu. Niektóre sklepy wprowadziły już możliwość podziału materaca na dwie części, które nie zawierają zapaści między sobą. Zawsze to jakieś rozwiązanie.

Sprawdź: Czy zbyt długie spanie może być szkodliwe? 


Spróbujcie sobie nie przeszkadzać

Ty potrafisz do 12 w nocy przeglądać Instagram, a on już o 22 przysypia? A może jest zupełnie odwrotnie? Spróbujcie ze sobą współpracować i w ramach tego wynieście np. telewizor z sypialni, by nocny marek nie przeszkadzał śpiącej królewnie w odpoczynku. Szanujmy swoje granice wytrzymałości.


Jeśli jednak nie macie drugiego pokoju…

Spróbujcie dopasować się wzajemnie. Jeśli tylko druga osoba pali światło, czytając książkę, niech pierwsza spróbuje opaski nocnej i zatyczek do uszu. W ramach możliwości wymieńcie też żarówki na mniej LED-owe, o słabszym świetle, które pozwoli Wam normalnie funkcjonować przy jednoczesnym kompromisie nocnym.


Ustalcie zasady

Jeśli on uwielbia się w nocy przytulać, a Ty raczej cenisz sobie swoją przestrzeń osobistą, spróbujcie o tym porozmawiać zamiast się kłócić. W takich sprawach bardzo łatwo zranić uczucia drugiej osoby. Jeśli zawsze zasypiasz po swojej drugiej połówce, spróbuj go delikatnie zsuwać z ramion tak, by go nie obudzić. Nie jest też łatwo dopasować się do siebie - nasze ciała są różne i początki bywają trudne. Jednak czas rozwiązuje wiele takich problemów, gdy zwyczajnie się do siebie przyzwyczajamy.

Polecamy: Dlaczego warto spać nago? 


Źródło: Purewow

Zdjęcie: Thinkstock


Dodał(a): Anna Guzek , Piątek 03.06.2016 (aktualizacja: 2016-06-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar