Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

Przed stresem nie możemy uciec. Jednym towarzyszy częściej, innym rzadziej. Dzisiaj przypada Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów. Zapoznajcie się z naszymi sposobami na relaks i odprężenie!

Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów


Stres pojawia się w momentach zagrożenia życia i pobudza nas do działania, jednak jego niski poziom jest wskazany dla naszego organizmu. W nadmiarze jest szkodliwy dla ciała, powoduje liczne choroby oraz spowalnia reakcje.

Zwłaszcza ostatnio mówi się o nim coraz więcej. Pęd za pracą, pieniądzem, masa dodatkowych zajęć, chęć bycia najlepszym. Stres dotyka już małe dzieci! Często nie jest uzasadniony, jednak czasem zdarza się, że stresowe sytuacje są wynikiem naszej winy.

Dzisiaj przypada Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów, zatem mamy doskonały pretekst do walki ze stresem, który pozbawia nas czerpania radości z życia w pełni. Czas nam nim zapanować i odzyskać kontrolę nad własnym funkcjonowaniem!

Jak walczyć ze stresem?

Oddychaj!


Najprostszą sprawą jest ćwiczenie oddechu, które możemy przeprowadzić dosłownie w każdej sytuacji. Chodzi o unormowanie jego rytmu. Głębokie oddechy relaksują i koordynują całe ciało. Ponad to wyrównany oddech wspiera pracę układu krążenia. Jeżeli mamy ku temu możliwości, połóżmy się na kilka chwil i stosujmy głębokie wdechy przez kilka sekund, następnie wstrzymajmy oddech na 1-2 sekundy i swobodnie wypuśćmy. Takie ćwiczenie spowoduje również polepszenie pracy mięśni klatki piersiowej.

Jeżeli nie mamy możliwości położenia się, wystarczą podobne ćwiczenia wykonane np. na siedząco, czy stojąco. Unormowanie rytmu oddechu pomaga również w czasie różnego rodzaju wystąpień publicznych, kiedy to zazwyczaj nasz oddech się spłyca, co jest spowodowane stresem, a jego wynikiem jest dużo większe zmęczenie organizmu.

Zdrowy ruch!

Kolejnym, idealnym sposobem na stres jest ruch! Ruch w postacie gimnastyki, biegania, tańca, pływania, wspinaczki, to doskonała forma relaksu, która pozytywnie wpłynie także na nasze mięśnie i umysł. Należy oczywiście pamiętać o racjonalnej ocenie naszych możliwości wysiłku fizycznego.

Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

Dzień odpoczynku dla Zszarganych Nerwów

Masaż relaksacyjny

W walce ze stresem z pomocą przyjdzie nam także masaż relaksacyjny, który ukoi nerwy, zrelaksuje ciało, zmysły, a to wszystko za przyczyną dotyku. Dzięki masażowi nasze mięśnie rozluźnią się, a my oderwiemy się od stresującej codzienności. Jest tylko jeden warunek - musimy skupić się na dotyku i przyjemnych bodźcach.

Wizualizacja i reframing


Jeżeli stresuje nas np. praca, nasi przełożeni, pomocna okaże się technika wizualizacji, w której to wyobrażamy sobie, że nakładamy na siebie ochronny płaszcz, który broni nas przed niemiłymi doznaniami. W podobnej sytuacji sprawdzi się także reframing, który polega na zmianie kontekstu sytuacji stresowej. Osobę stresującą nas możemy sobie wyobrażać w śmiesznych stylizacjach, sytuacjach, przez co zmieni swoje spostrzeganie w naszych oczach i być może będziemy na nią reagowali mniejszym napięciem.

Relaks przez bodźce

Na pewno doskonałym i ogólnie znanym sposobem na ukojenie nerwów jest muzykoterapia polegająca na słuchaniu spokojnej muzyki oraz aromaterapia, która polega na otoczeniu się zapachami, które działają na nas kojąco. Zmysł węchu jest powiązany z częścią mózgu odpowiedzialną za emocje, stąd tak duże znaczenie aromatów na nasze samopoczucie.

Ponad to ważne jest abyście nie zapominali o kontakcie z naturą, spacerach, zdrowej diecie, unikaniu używek, odpowiedniej dawce snu. Zaakceptujcie też, że nie możecie być we wszystkim alfą i omegą i nie bierzcie na siebie zbyt wiele!

Pamiętajcie też o złotej zasadzie: ŚMIECH TO ZDROWIE!


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock




Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Środa 06.11.2013 (aktualizacja: 2013-11-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×