Jak media społecznościowe wpływają na karierę zawodową?

Zastanawiacie się, jak pracodawcy sprawdzają kandydatów? Sprawdźcie.

kariera zawodowa

Przed powstaniem Facebooka i innych portali, zanim wybrano nowego pracownika na dane stanowisko, menadżerowie poszukiwali o nim informacji u poprzednich pracodawców. Ten czas jednak odszedł w zapomnienie odkąd mamy wysoko rozwinięte social media.

W przeciwieństwie do oceniania nowego kandydata na podstawie jego CV i poprzedniego zatrudnienia, firmy teraz są w stanie dużo lepiej poznać sylwetkę osoby ubiegającej się o pracę na podstawie tego, jak się prezentuje w Internecie.

Niektórzy mówią, że media społecznościowe nie są im potrzebne i uważają się za lepszych rezygnując z posiadania konta np. na FB, ale czy wiecie, że dla pracodawcy to niekoniecznie dobry znak? Szczególnie jeżeli aplikujecie na stanowisko, gdzie jest wymagane kreatywne myślenie oraz dobry kontakt z klientem.

Nowego pracodawcy nie interesuje to w jaki sposób spędzacie czas wolny (oczywiście dopóki nie jest to nielegalne), ale po zdjęciach, komentarzach, czy stronach jakie lubicie, może ocenić jakimi jesteście ludźmi, w jaki sposób się wyrażacie i czy na pewno chcą kogoś takiego w swojej firmie.

Oczywistym jest również to, że wszelkie rasistowskie, czy pornograficzne treści uruchomią czerwoną lampkę. Lekki niepokój mogą wywołać także zdjęcia z opijania urodzin, gdzie prezentujecie się z kilkoma drinkami albo jakiś żartobliwy post przyjaciół.

Co z tym zrobić?

Jeżeli szukacie pracy, kompleksowo zadbajcie o swój wizerunek.
Zablokujcie treści, które mogą być źle odczytane, aby wyświetlały się tylko znajomym. Jeżeli nie ze wszystkimi możecie postąpić w ten sposób, lepiej odznaczcie się z niektórych treści. W końcu znalezienie nowej pracy i rozwój osobisty są tego warte.



Zobaczcie także:



Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Poniedziałek 16.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×