Jak stać się "rannym ptaszkiem"? Mamy rady, które pomogą Ci wstawać wcześniej

Nie każdy potrafi wzbudzić w sobie na tyle samodyscypliny, by nauczyć się wcześnie wstawać. Mamy dla was zatem kilka cennych rad, które pomogą wam stać się przestawić i w końcu nauczyć się wstawać o poranku.

Jak wstawać rano.jpg

Jak stać się "rannym ptaszkiem?" Oto rady, które pomogą Ci wstawać wcześniej

Niestety nie każdy z nas potrafi się na tyle zmobilizować, by nie nacisnąć na budziku "drzemka", tylko wstać wcześnie bez problemu. Niektórzy z nas po prostu lubią sobie pospać dłużej, a ranne wstawanie jest dla nich naprawdę dużym wyzwaniem.

Wczesna pobudka ma w sobie jednak wiele zalet i warto się jej nauczyć. Mamy coś, co pomoże tym, którzy nie wiedzą jak się do tego zabrać i jak wyrobić w sobie nawyk wczesnego wstawania. Oto kilka cennych rad.

Zobacz też: MAŁO SYPIASZ? UWAŻAJ, ZOBACZ CZYM MOŻE TO GROZIĆ 

Niech pierwszą czynnością stanie się to, co naprawdę lubisz

Znacznie łatwiej jest nam wstać z łóżka w momencie, gdy wiemy, że po przebudzeniu czeka nas coś miłego, coś co naprawdę lubimy. Spróbuj tak zaplanować swoją pobudkę, by jedną z pierwszych czynności, które wykonasz było coś, co kochasz. Zobaczysz, że myśląc o tym, co zaraz zrobisz, znacznie chętniej będziesz wstawać.

Cięższe rzeczy wykonaj w wieczór przed pobudką

Jeśli wiesz, że na następny dzień masz trening, przygotuj całą torbę wieczorem, noc przed wyjściem. Jeśli nie lubisz szykować sobie śniadania do pracy, także przełóż tę czynność na wieczór. Zobaczysz, że nie mając w perspektywie robienia rzecz, za którymi nie przepadasz, albo które rano znacznie ciężej jest zrobić, perspektywa porannego wstawania nie będzie taka straszna.

poranne wstawanie.jpg

Poranne wstawanie wcale nie musi być trudne

Ustaw budzik w nocy

Wszyscy używamy budzika do tego, by obudzić się rano, ale przecież tak samo dobrze sprawdzi się on jako przypomnienie tego, że pora się już zbierać do spania. Jeśli zaplanujesz czynności, które wykonać masz wieczorem, a budzik przypomni Ci o tym kiedy masz je zrobić i kiedy pora położyć się spać, z pewnością nie zasiedzisz się za długo przed telewizorem lub serfując w sieci.

Zobacz też: SPANIE WE DWOJE JEST DOBRE DLA NASZEGO ZDROWIA? 

Postaw budzik dalej niż na wyciągnięcie ręki

Wciskanie kolejny raz drzemki, to tylko pozorne dosypianie. Prawda jest taka, że nasz sen jest już bardzo rozproszony i praktycznie nie daje nam żadnych zysków, równie dobrze można po prostu wstać. Zastosuj metodę zostawiania budzika w takim miejscu, by oczywiście obudził Cię, ale był na tyle daleko, żeby trzeba było wstać, by go wyłączyć. Kiedy już wstaniesz wyłączyć budzik, nie będzie sensu, by kłaść się na marne 5 minut.

 

Podejmij czasowe wyzwanie

Niektórzy twierdzą, że chcąc wyrobić w sobie nowy nawyk, należy powtarzać go codziennie przez 21 dni. Postaw sobie zatem wyzwanie, że przez najbliższe 21 dni zrobisz wszystko, by wstawać wcześniej. Jeśli nie uda Ci się zakorzenić w sobie tego nawyku możesz zrezygnować lub spróbować po raz kolejny rzucić sobie wyzwanie. Spróbuj wygrać sam ze sobą, zobaczysz, że to poskutkuje.

Zobacz też: INTELIGENTNI LUDZIE MAJĄ TENDENCJĘ DO PÓŹNIEJSZEGO WSTAWANIA? 

Wyznacz sobie nagrodę

Tak to zawsze działa. Uwielbiamy być nagradzani, więc dlaczego tego nie wykorzystać. Załóż sobie, że jeśli uda Ci się wstać wcześniej przez kilka dni, będziesz mógł pozwolić sobie w ramach nagrody na coś co naprawdę kochasz: wybierzesz się do kosmetyczki, na wycieczkę, lub zrobisz coś, co naprawdę sprawi Ci przyjemność. Taka myśl będzie Cię motywowała do tego, by sprostać wyzwaniu, które sobie rzucasz. Perspektywa dobrej nagrody zawsze nas pozytywnie motywuje.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 03.02.2015 (aktualizacja: 2015-02-03)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
ja nie mam problemu z rannym wstawaniem za to maja córa śpioch jest, ciężko ją dobudzić najchętniej spała by do południa.
Dodano: 2015-02-04 09:06:56 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×