Jak zyskać przychylność i szacunek pracowników? Oto kilka cennych rad

Wbrew pozorom nasze zachowanie ma duży wpływ na to, czy ludzie są dla nas życzliwi czy też nie. Co możemy zrobić, by zyskać przychylność innych?

Jak zyskać przychylność i szacunek współpracowników? Oto kilka cennych rad

Jak zyskać przychylność i szacunek współpracowników? 

Życzliwość i przychylność, zwłaszcza współpracowników, jest w dzisiejszym świecie towarem raczej deficytowym. Jednak wiele zależy także od naszego zachowania i naszej postawy. Co możemy zrobić, by sprawić, że ludzie będą dla nas bardziej życzliwi?

Portal Business Insider opracował listę porad, które mają pomóc w tym, by ludzie patrzyli na nas życzliwszym okiem. Oto ona!

1. Uśmiech

Uśmiech potrafi zdziałać cuda i przekazać więcej informacji niż nasze słowa. To własnie on otwiera niejedne drzwi. To bardzo skuteczna broń, która pomoże pozyskać życzliwość innych i przy okazji Tobie pozwoli się czuć lepiej. Jednak uśmiech musi być prawdziwy, by zadziałał pozytywnie na Twoje otoczenie, bo fałszywy uśmiech szybko da się rozpoznać i może on przynieść przeciwne skutki.

 

2. Bądź dobrym słuchaczem

Umiejętność słuchania innych jest czymś bardzo ważnym. Fakt, że potrafisz dopuścić kogoś do głosu, co więcej, naprawdę słuchać tego co mówi, z pewnością przyczyni się do tego, że ludzie będą Cię szanować i nie będą Cię lekceważyć. 

3. Pamiętaj z kim rozmawiasz

Kiedy poznajesz nowych ludzi staraj się zapamiętać jak mają na imię. To bardzo ważne, bo zmniejsza dystans i jest wyrazem szacunku. Jeśli nie uda Ci się zapamiętać od razu, zapytaj ponownie, z pewnością Twój rozmówca doceni to, że starasz się go poznać.

Zobacz też: 4 KROKI DO KARIERY

4. Bądź dociekliwy

Nie bój się zadawać pytań. Jeżeli nawet orientujesz się w temacie, pokazanie zaangażowania z pewnością pozwoli Ci zyskać życzliwość ludzi, którzy Cię otaczają. Kto pyta, nie błądzi, a dociekliwość, byle nie przesadna, nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie.

5. Nie bój się chwalić innych

Jeśli ktoś naprawdę dobrze wykonał swoją pracę nie bój się pokazać, że doceniasz i podziwiasz jego wkład i osiągnięcia. Jeśli nie będziesz przechodzić obojętnie wobec dokonań innych, oni odwdzięczą Ci się tym samym i też docenią Twoją pracę.

szacunek.jpg

Szanuj pracę innych, a oni odwdzięczą się tym samym

6. Nie krytykuj 

Nie chodzi o to, by przymykać zawsze oczy na czyjeś błędy, ale o to, by pokazać je w odpowiedni sposób. Nikt nie lubi być krytykowany i na pewno takie zachowanie nie wzbudza ludzkiej życzliwości. 

7. Nie rozkazuj

Nikt nie lubi kiedy się nim steruje i wydaje mu się kategoryczne polecenia. Jeśli chcesz, by ludzie z którymi przebywasz byli Ci przychylni, postaraj się nie traktować ich z góry.

Zobacz też: MAMA WRACA DO PRACY

8. Nie mów wyłącznie o sobie

Czasem tak bardzo chcemy dobrze wypaść przed innymi, pochwalić się osiągnięciami po to, by nas docenili, że uzyskujemy odwrotny skutek. Nikt nie chce w kółko słuchać o jednej osobie, dlatego zadbaj o to, by nie mówić w kółko o swoich przeżyciach, czy celach. 

9. Nie bój się zapytać o radę

To, że pytasz kogoś o radę nie jest oznaką Twojej słabości, a szacunku do osoby, którą o tę radę prosisz. Twój rozmówca czuje się wyróżniony i doceniony, a to z pewnością korzystnie wpynie na wasze relacje, a przecież własnie o to chodzi.

Zobacz też: JAK SIĘ UBRAĆ NA ROZMOWĘ O PRACĘ?  

10. Bądź sobą

Nie staraj się udawać kogoś kim tak naprawdę nie jesteś, tylko po to, by przypodobać się innym, czy zyskać przychylność grupy. Takie działanie przynosi zupełnie odwrotne skutki. Bardzo szybko ludzie z otoczenia, w którym się obracasz, dostrzegą, że twoje zachowanie i postępowanie jest nieszczere, a to na pewno dobrze nie wpłynie na relacje i nie pozyska Ci przychylności innych.

A wy, zgadzacie się z radami, które opracowało Business Insider?

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com


Dodał(a): Paulina Lęcznar , Środa 26.11.2014 (aktualizacja: 2014-11-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
To bardzo ciekawe porady. Postaram się zastosować je w pracy i obiektywnie ocenić ich jakość. Przez dość długi czas pracowałam samotnie i dokąd kilka miesięcy temu zmieniłam zatrudnienie - pracuję w http://e50.pl/ - przeżyłam prawdziwy szok. Nagle znalazłam się w ogromnym biurze, gdzie było mnóstwo ludzi na najróżniejszych stanowiskach i każdy z nich znał się z każdym innym. Musiałam zwalczyć wrodzoną nieśmiałość i zapoznać się ze wszystkimi. Na szczęście jakoś się udało, ale teraz naprawdę chciałabym wzmocnić swoją pozycję w biurze, bo widzę na własne oczy, że tylko popularne osoby, tzw. dusze towarzystwa dostają podwyżki.
Dodano: 2014-11-27 13:36:12 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×