Nie daj się jesiennej chandrze!

Czy może Pani poradzić, w jaki sposób nie dać się jesiennej chandrze?

Nie daj się jesiennej chandrze!

Nie daj się jesiennej chandrze!



Witam, wraz ze skracającymi się dniami, nie jedna osoba czuje się bardziej przygnębiona, z mniejszą energią, bardziej ospała. Na szczęście jest parę rzeczy, które można dla siebie zrobić by nie dać się jesiennej chandrze:

- ilość światła – to właśnie spadek nasłonecznienia sprawia, że wraz z nadejściem jesieni obniża się nastrój. Co prawda nie mamy wpływu na pogodę, ale możemy zapewnić sobie dodatkowe źródła światła (np. lampki) lub wymienić żarówki na mocniejsze.

Kliknij i dowiedz się, jak zatrzymać szczęście na dłużej!

- ruch – jesienią i zimą mamy ochotę zakopać się w łóżku i w ogóle nie wstawać. Ograniczamy wtedy swoją aktywność fizyczną. Poleniuchowanie w domu jest przyjemne, ale nie poprawia na długo humoru. Natomiast ruch, najlepiej na zewnątrz, podnosi samopoczucie oraz daje solidny i długotrwały zastrzyk energii.

Kliknij i poznaj choroby górnych dróg oddechowych!

- jedzenie – gdy za oknem jest zimno i ciemno mamy ochotę nie tylko wygrzewać się w łóżku, ale także podjadać – najlepiej coś tłustego i słodkiego. Ponownie jest to dobre na chwilową poprawę nastroju, ale na dłuższą metę pogłębia złe samopoczucie i ospałość. Zachowanie zbilansowanej diety jest jedną z lepszych rzeczy, jakie możemy dla siebie zrobić jesienią i zimą.

Kliknij i dowiedz się, w jaki sposób skutecznie uwolnić się od zazdrości!


- małe przyjemności – w okresie jesienno – zimowym trudnej jest zabrać się do produktywnej pracy. Tym bardziej w tym czasie warto zadbać o choćby drobne nagrody czy przyjemności. Dzięki takim drobnostkom jak ciepła, aromatyczna kąpiel, kubek gorącej herbaty czy spotkanie w gronie przyjaciół łatwiej odpocząć i nabrać energii na kolejne wyzwania w chłodne i ponure dni.

Kliknij i dowiedz się, jak zdążyć przed infekcją?

Radzę wypróbować choć jedną z powyższych sugestii. Najlepiej jednak działają, jeśli łączy się je ze sobą. Dzięki wyżej opisanym nawykom przetrwanie do wiosny naprawdę nie jest takie trudne.



Marta Kołacka












Ekspert MilionKobiet.pl

Marta Kołacka

seksuolog, psycholog

Foto główne: Thinkstock




Dodał(a): Emilia Czaczkowska-Bołtromiuk , Czwartek 22.11.2012 (aktualizacja: 2012-12-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×