Jak opanować stres przed egzaminem na prawo jazdy - TOP 3 wskazówki!

Egzamin na prawo jazdy w wielu wypadkach łączy się z ogromnym stresem. Zobacz, jak z łatwością go opanujesz, wykorzystując nasze wskazówki.

egzamin.jpg

Stres przed egzaminem na prawo jazdy potrafi być tak silny, że niejednokrotnie odbiera możliwość pozytywnej oceny wiedzy przez egzaminującego. Każdy człowiek na stres reaguje inaczej. Jedni zapominają wszystko, czego do tej pory się nauczyli, inni stają się zmotywowani i gotowi do trzeźwego myślenia. Niektóre szkoły jazdy wprowadziły do obowiązkowego planu zajęć, rozmowy z psychologiem, który pomaga uporać się z niepożądanymi myślami przed egzaminem. Jeżeli nie masz takiej możliwości, zobacz, jak w łatwy sposób zapanujesz nad emocjami.

CZAS NA PODSUMOWANIE 

Jeżeli zakończyłaś już kurs i czujesz, że nie jesteś odpowiednio przygotowana do podejścia do egzaminu, weź dodatkowe lekcje. Upewnisz się, jakie są Twoje mocne i słabe strony, a dodatkowo będziesz mogła wyjaśnić z instruktorem wszystkie wątpliwości, które narodziły się po ostatnich lekcjach. To również dobry moment na podsumowanie tego, co wiesz i utwierdzenie się w przekonaniu, że podejście do egzaminu będzie tylko formalnością.

WYCISZENIE I RELAKS

W dniu egzaminu nie przeglądaj nerwowo książki z przepisami i nie bierz dodatkowych lekcji. W tym dniu musisz być jak najbardziej zrelaksowana i wypoczęta. Konieczny jest zatem spokojny sen. Zanim położysz się do łóżka spraw, aby Twoje otoczenie było przygotowane do Twojego wyciszenia. Wywietrz pokój, zapal świeczki zapachowe i nastaw relaksującą muzykę. Być może pomoże również ucieczka w książkę i przeniesienie się do innego świata, który spowoduje, że przed snem stresujące myśli o egzaminie nie będą zakotwiczone w Twojej głowie.

EGZAMIN CZAS START 

Nie myśl o egzaminatorze jak o osobie, która ma stanowić przeszkodę do Twojego legalnego przyłączenia się do ruchu drogowego. Egzamin to sprawdzian Twoich umiejętności, które zdobywałaś przez pewien czas, pamiętaj, że nikt nie jest doskonały i każdemu zdarzają się błędy. Zmień swoje nastawienie z myślenia o tym, że musisz zdać egzamin, na takie, że idziesz tam po to, aby pokazać swoje umiejętności. Jeżeli czujesz, że kilka minut przed egzaminem zaczyna ogarniać Cię panika, robi Ci się słabo, a samochód, w którym będziesz zdawała egzamin wygląda jak rakieta kosmiczna, weź kilka głębokich, długich oddechów.

Jeżeli stres stres Cię przerasta i czujesz, że nie poradzisz sobie bez odpowiedniego wsparcia farmaceutycznego, pamiętaj, że będziesz prowadziła samochód i musisz wybrać leki, które nie spowodują dekoncentracji. Na drodze liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, czujność i kontrola nad pojazdem zatem musisz wziąć odpowiedzialność za swoje emocje. 

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Piątek 09.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-09)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
O tak, teraz tez wzięłabym ten nervomix, bo za pierwszym razem tak mi noga latała, że auto co chwila gasło :( Zdałam dopiero za drugim razem ale oczywiście wzięłam wcześniej tą ziołową tabletkę :)
Dodano: 2016-11-05 21:52:36 Zgłoś nadużycie
Anonim
Dla mnie każdy egzamin to ogromny stres, przed zdawaniem prawo jazdy nervmix control mnie ratował, bo inaczej nie wiem czy zdałabym. Już dwa tygodnie przed spać nie mogłam spokojnie ;)
Dodano: 2016-09-29 11:44:24 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×