Jak zmotywować się do działania?

Przez cały dzień w pracy zastanawiasz się nad tym, co zrobisz w domu i ile fantastycznych rzeczy czeka Cię pod koniec dnia? Jeżeli codziennie o tym myślisz, ale wracając do domu, jesteś już tak zmęczona, że jesz i kładziesz się przed telewizorem, dobrze trafiłaś! Zobacz, jak zmotywować się do działania!

iStock_85772713_SMALL (1).jpg

Stres i zmęczenie, którego doświadcza się każdego dnia w pracy, potrafią zabrać nam bardzo wiele cennych chwil z naszego życia. Chyba nie chcesz obudzić się za kilka lat ze świadomością, że nie zrobiłaś tak wielu rzeczy, które w teorii były do wykonania? Najważniejsza w takich sytuacjach jest koncentracja i skupienie się na osiągnięciu celu. Tak, nawet w tych podstawowych czynnościach domowych.

LISTA 

Najlepiej zacząć od stworzenia listy, co chciałabyś zrobić po powrocie do domu. Zapisuj w tabelce swoje postępy na drodze do osiągnięcia celu. Nawet jeżeli tego celu nie uda Ci się osiągnąć danego dnia. Zmotywuje Cię do to do tego, aby realizować swoje plany. W tym sposobie chodzi głównie o to, aby mieć je pod kontrolą i nie pozwalać, aby stały się tylko niemiłym wspomnieniem niewykonania czegoś. Nie zniechęcaj się, jeżeli przy jednym z twoich planów nie odhaczysz ptaszka. Potknięcia zdarzają się każdemu. Ważne, aby trwać w pozytywnym nastawieniu do realizacji zaplanowanych czynności.

METODA MAŁYCH KROKÓW 

Zamiast zamęczać się codziennie myślami: schudnę, urządzę generalne sprzątanie całego mieszkania zacznij od planowania małych kroków. Nie planuj katorżniczego treningu z dnia na dzień. Nie dość, że ciężko będzie ci się do niego zmotywować to jeszcze następnego dnia, ze względu na gwałtowne rozpoczęcie ćwiczeń, będziesz czuła się jeszcze bardziej zmęczona. Wymyśl, jak możesz zacząć realizować swoje cele w mniej agresywny sposób. Wybierz się na spacer lub kilkuminutowy bieg, zrób podstawową rozgrzewkę. Twoje ciało wydzieli endorfiny szczęścia, a następnego dnia będzie Ci o wiele łatwiej kontynuować realizację planu.

WIZUALIZACJA 

Wyobrażaj sobie jak będziesz się czuła, gdy osiągniesz już wymarzony cel. Jeżeli zależy Ci na zrzuceniu wagi, powieś sobie na lodówce zdjęcie z czasów, kiedy w swoim ciele czułaś się najlepiej, lub zastanów się, jak przyjemnie będzie wejść do posprzątanej kuchni następnego ranka i co będzie można w niej ugotować po powrocie z pracy.

Odmierzaj czas do realizacji zaplanowanych zadań. Po powrocie do domu zaplanuj chwilę na odpoczynek i ustaw sobie budzik na godzinę, w której chciałabyś zacząć swoje działania. Jeżeli wiesz, że wykonanie planu jest niemożliwe, przestań zadręczać się myślami o tym, że może uda Ci się wykonać go za 20 min. Nie porównuj się do innych i nie czerp wzorców z internetu. Pełno jest w nim kobiet, których doba wydaje się dłuższa od Twojej. Za pięknymi zdjęciami śniadania, kawy, czystego mieszkania i idealnego wyglądu stoi cała masa ludzi. Uwierz w siebie i w swoje możliwości. Uśmiechnij się i zacznij myśleć o swoich planach jak o przyjemnościach.

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Piątek 26.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
ja odkładam wszystko na "za chwilę", teraz się o tym często pisze, tzw. prokrastynacja...np. tu:http://blog.impel.pl/prokrastynacja-kilka-zaskakujacych-faktow/ .... walczę z tym ,ale nie jest łatwo.
Dodano: 2016-08-30 18:03:51 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×