Wskazówki dla wrażliwych i empatycznych kobiet, które pomogą zachować pozytywną energię

Wrażliwe i empatyczne osoby, często przybierają postać emocjonalnej gąbki. Jeśli otoczenie jest pełne miłości i spokoju, czują się szczęśliwe, jeśli dzieje się coś negatywnego, są przygnębione i wyczerpane. Jesteś jedną z tych osób? Zobacz, co robić, aby otoczenie nie wpływało na Twoje samopoczucie.

iStock-520615200.jpg

Kobiety obdarzone tego typu osobowością, aby w pełni cieszyć się życiem, powinny nauczyć się równowagi i ochrony własnej wrażliwości. 

Oddal się

Wyczuwając źródło podejrzanej energii, oddal się o kilka metrów, aby wziąć głęboki oddech i uspokoić emocje. Sprawdź, czy przynosi Ci to ulgę. Nie bój się stanąć z boku. Na spotkaniach towarzyskich lub służbowych nie siadaj obok ludzi, którzy według Ciebie zasługują na miano wampirów energetycznych.

Poddaj się oddychaniu

Podejrzewasz, że negatywna energia przepływa przez Twoje ciało? Przez kilka minut skoncentruj się na swoim oddechu. Dzięki skupieniu, połączysz się ze swoimi wewnętrznymi mocami. Zablokuj negatywy, które próbują dostać się do Twojego ciała. Strach i ból oczyścisz, wydychając stres i wdychając spokój. Zobrazuj niechciane emocje, wydychane z Twojego ciała. Dzięki temu uzyskasz dobre wyniki.

Ustal granice

Kontroluj, ile czasu spędzasz na słuchaniu stresujących ludzi i naucz się mówić „nie”. Określ jasno granice, łagodnie odcinając się od krytycznych sytuacji. Pamiętaj, że „nie” to jednoznaczny komunikat.

Wizualizuj ochronę 

Badania wykazały, że wizualizacja jest techniką, która pomaga oczyścić umysł. To praktyczna forma ochrony, z której korzysta wiele osób. Polega na wyobrażaniu sobie otoczki białego światła, która skupia się wokół ciała. Jeśli masz do czynienia z toksycznymi ludźmi, możesz wyobrażać sobie pędzącego groźnego geparda, który chroni i patroluje Twoje pole energii.

Zdefiniuj swoje potrzeby

Zabezpieczenie uczuć i emocji jest jedną z najlepszych wskazówek dla osób wrażliwych. W spokojnej chwili stwórz listę rzeczy, które rozchwiały Cię emocjonalnie. Następnie na kartce sformułuj plan obsługi. Przykładem takiego planu może być następujące zdanie:

Jeśli ktoś prosi mnie o zrobienie czegoś, czego nie chcę robić, mogę uprzejmie powiedzieć „nie”. Nie muszę tłumaczyć dlaczego.

Jeśli czujesz, że wszystkie powyższe wskazówki nie działają, spróbuj skontaktować się ze specjalistą i nie bój się prosić o pomoc. Nie oceniaj siebie negatywnie. Wrażliwość i empatia to wspaniałe cechy. Chroń je i dbaj o swoją pozytywną energię!

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Poniedziałek 03.07.2017 (aktualizacja: 2017-07-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×