Stres przedrandkowy

Sposoby na rozluźnienie się przed pierwszą randką.

Stres przedrandkowy Stres przedrandkowy

Przede wszystkim należy sobie uświadomić, że to tylko randka z jedną z wielu możliwych osób. Jeśli nie ta osoba, to inna, a to spotkanie jest po prostu sprawdzeniem, czy sobie wzajemnie przypasujecie.

Po drugie należy wybrać sobie na randkę cel całkowicie zależny od nas. Takim celem nie jest oczywiście np. wywarcie dobrego wrażenia czy nie wywarcie złego. Nawet jeśli zrobimy wszystko idealnie, druga osoba może być akurat „nie w sosie” i po prostu stwierdzić, że nie jest zainteresowana, więc próba zdobycia jej aprobaty jest z założenia pozbawiona sensu. Zamiast tego możemy sobie ustalić taki cel jak np. „dowiedzieć się trzech ciekawych rzeczy o partnerze” czy „uśmiechać się przez całe spotkanie” (choćby sztucznie – zresztą taki sztuczny uśmiech w naturalny sposób przerodzi się po pewnym czasie w prawdziwy). Chodzi o to, by wybrać coś, nad czym mamy kontrolę.

Po trzecie w końcu – warto fizycznie się rozluźnić. Napięcie i stres to stany fizjologiczne, nie emocjonalne – jeśli Twoje ciało będzie w pełni rozluźnione, nie będziesz w stanie poczuć się specjalnie zestresowana.

Artur Król
Psycholog, coach, trener
Autor m.in. "Pewność siebie" i "Talent nie istnieje"
changemakers_logo2.jpg





Dodał(a): Katarzyna Kowalewska , Piątek 17.08.2012 (aktualizacja: 2012-08-17)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×