Zadbaj o siebie, czyli kilka psychologicznych rad dla wiecznie zabieganych

Wciąż jesteś "w niedoczasie", po nocach śnią ci się już sprawy, które masz załatwić po przebudzeniu i czujesz, jakbyś zaraz miała zwariować od nadmiaru zdarzeń? Poznaj nasze sprawdzone sposoby na wyciszenie, pomimo braku czasu.

relaxpeacemain.jpg

Ciągłe zabieganie, brak czasu na relaks, powierzchowne kontakty interpersonalne, rozmowy za pośrednictwem social mediów. Bardzo dobrze znamy bolączki współczesnych kobiet. Czasem same ledwo dajemy radę z tym, aby ze wszystkim zdążyć na czas, spełnia się rodzinnie i zawodowo, a do tego dobrze się czuć i tak samo dobrze wyglądać.

Jak w tym wszystkim się nie zagubić i znaleźć choć chwilę na wewnętrzny oddech? Oto nasze sposoby:


Ogranicz "zjadacze czasu"

Zamiast wieczorami przesiadywać na Facebooku lub przed telewizorem w ramach "relaksu", postaraj się o lepszą formę wieczornego wypoczynku, która przyniesie oddech także twojej psychice. Poczytaj książkę, która cię zaciekawi, weź pachnącą, relaksującą kąpiel, napij się odrobiny wina i posłuchaj kojącej muzyki lub nawet zadzwoń do kogoś, z kim dawno nie rozmawiałaś i odnów kontakt. 

Chodzi o to, aby każda wolna chwila była celebrowana, by każdy moment, który masz dla siebie, był odpowiednio wykorzystany. Dzięki temu poczujesz się bardziej odprężona i dowartościowana. 



Najgorsze zrób na początku

Jeśli wiesz, że po powrocie do domu z pracy masz sporo do zrobienia (np. pranie, przygotowanie posiłku, spacer z psem itd.), zaraz po przyjściu, zrób czym prędzej te rzeczy i dopiero potem zaplanuj odpoczynek. Jeśli zadania ustawisz w takiej kolejności, obowiązki będziesz chciała jak najszybciej wykonać, aby móc wreszcie odpocząć i tym samym zyskasz nieco więcej wolnego czasu dla siebie i bliskich. 


zaplanuj chwilę na oddech duchowy i... codziennie ją egzekwuj

Jeśli nie będziesz kontaktowała się ze swoim wewnętrznym "ja", bardzo szybko możesz ulec nadmiernemu stresowi oraz "urokom" chronicznego zmęczenia

Jak to robić? Wygospodaruj sobie codziennie co najmniej pół godziny na kontakt ze swoją duszą. Może to brzmieć nieco górnolotnie, ale w rzeczywistości jest czymś zupełnie normalnym. W zależności od tego, jaką duchowość preferujesz, w tym czasie módl się, medytuj, czytaj Biblię lub po prostu wsłuchuj się w swoje wnętrze. 

Niezależnie od wyznawanego światopoglądu, warto też w tym czasie poświęcić chwilę na przeanalizowanie swojego zachowania z całego dnia. Zastanów się nad tym, czy dobrze postępowałaś w sytuacjach, które cię spotkały. Jakie masz dla siebie rady na przyszłość lub co w mijającym właśnie dniu zrobiłabyś inaczej? To ważne pytania, które codziennie zadają sobie najwięksi ludzie świata i jak sami przyznają, właśnie temu zawdzięczają swój sukces i... równowagę psychiczną. 

Zobacz też: Nie uwierzysz, co przełomowego naukowcy odkryli w mleku matki!

zdjęcie: iStock


Dodał(a): Katarzyna Rydz-Korzenecka , Piątek 05.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-19)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
łatwo napisać, trudniej zrobić.
Dodano: 2016-08-05 22:15:16 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×