Jak rozładować stres? Poznaj sprawdzone sposoby!

Oto, jak radzą sobie ze stresem nasze redaktorki!

stressedwoman15main.jpg

Stres to w dzisiejszych czasach bardzo poważny problem, który powoduje u współczesnych, nawet młodych i bardzo młodych ludzi wiele problemów zdrowotnych. 

Czy wiedziałaś, że nadmierny, nierozładowany stres może sprawiać, że chorujesz na wiele, pozornie nie związanych z nerwami dolegliwości?

Weźmy na przykład trądzik. Dziś wiele osób, nawet dorosłych, zmaga się z tym problemem. Nie skutkują nawet silne leki przeciwtrądzikowe, antybiotyki i różne dermatologiczne kuracje. A często okazuje się, że winowajcą jest... stres. Jak to możliwe? Z powodu nerwowego trybu życia może dochodzić do osłabienia nadnerczy, które produkują hormony, a stąd już prosta droga do powstania ciężkiego trądziku... 

Podobnie sytuacja masz się również z innymi współczesnymi schorzeniami, na które trudno znaleźć rozwiązanie. Kiedyś ludzie nie znali wielu współczesnych nam schorzeń, bo i w sytuacjach stresowych znajdowali się o wiele rzadziej. 

Nasi przodkowie potrafili się naprawdę stresować w sytuacjach rzeczywiście zagrażających ich bezpieczeństwu. Współcześni ludzie żyją ze znacznie podniesionym poziomem stresu na co dzień. A to mamy przecież stresujące spotkanie, a to stoimy w korku i się spóźniamy, a to wystawiamy się na ciągłe oceny innych w mediach społecznościowych, a to próbujemy sprostać wymaganiom współczesnego świata. 

Przykłady takich sytuacji można mnożyć. Jak zatem skutecznie radzić sobie ze stresem? 

Zapytaliśmy o to kilka osób w naszej redakcji, oto, co nam poleciły. 



Zajęcia ruchowe

Jeśli jesteś narażona na silny stres, polecamy Ci "uspokajające" ćwiczenia całego ciała. 

Świetnie sprawdzą się w tym przypadku zajęcia zorganizowane, np. w najbliższym fitness clubie, takie jak pilates, czy ćwiczenia na zdrowy kręgosłup. Jeśli jednak nie lubisz ćwiczyć z innymi, możesz również dobrze ćwiczyć na macie w domu, włączając sobie płytę z relaksującymi ruchami. Wiele ciekawych pomysłów na relaksujący trening, znajdziesz także w Internecie, np. w serwisie shape.pl 



Śpiew 

Śpiewać każdy może - zapamiętaj to! Nieważne, czy masz talent, czy nie, śpiewanie na całe gardło uspokaja i dlatego powinnaś spróbować!

My polecamy Ci nie tylko śpiewanie pod prysznicem, czy razem z Twoim ulubionym wykonawcą podczas słuchania muzyki, ale także, jeśli masz trochę czasu i chęci, zapisanie się na zajęcia chóru lub emisji głosu. To świetna zabawa! 


Przytulanie 

Czy wiedziałaś, że 6 przytuleń dziennie, powtarzanych każdego dnia może skutecznie zapobiec pojawieniu się depresji oraz zredukować objawy nerwicy? Przytulaj się do rodziny, przyjaciół, partnera, a nawet zwierzaka! Ważne, żebyś dzięki temu rozładowała stres i naładowała pozytywne akumulatory!


Reakcje organizmu 

Jeśli wokół Ciebie dzieje się zdecydowanie za dużo, a Ty masz ochotę krzyczeć lub płakać - dokładnie to zrób!

Może nie na środku biura czy podczas stresującej sytuacji w domu, jednak, gdy zostaniesz sama, daj upust swoim emocjom. Potok łez, nerwowy śmiech, czy głośny krzyk w poduszkę to wbrew pozorom nie melancholijne zachowania rodem z telenowel, ale prawdziwe i sprawdzone sposoby na rozładowanie nagromadzonego stresu i negatywnych emocji!


zdjęcie: iStock 



Dodał(a): Natalia Fijał , Czwartek 10.11.2016 (aktualizacja: 2016-11-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
U mnie w pracy często jest nerwówka, najgorzej pod koniec kwartału, to nie tylko mnie dotyczy ale wielu osób w moim dziale. Ja tam zawsze przy sobie w torebce listek nervomixu control mam i nie raz mi pomógł sie uspokoić, bez tego raczej ciężko uporać się szczególnie z długim stresem.
Dodano: 2017-01-26 16:21:03 Zgłoś nadużycie
Anonim
stres i nerwy w pracy to niestety standard:( jak nie stracić nerwów w pracy tu piszą:http://blog.impel.pl/4266-2/... mi czasem pomaga spacer lub liczenie do 10!
Dodano: 2016-11-14 17:15:52 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×