Skąd Twoje ciało wie, że to TEN JEDYNY? Czyżby naukowcy znaleźli już odpowiedź?

Podobno, gdy "to ten", to po prostu się to wie. Skąd? Odpowiada nauka!

tenjedynymain1.jpg

Zastanawiasz się, skąd masz mieć pewność, że mężczyzna, z którym jesteś, to właśnie "TEN"? W końcu mówi się, że ta właściwa osoba jest nam przeznaczona, że każdy rodzi się z dopasowaną do siebie "połówką pomarańczy" i że na każdego gdzieś tam czeka wielka, prawdziwa i jedyna miłość. Czy to prawda? A jeśli tak, to jak rozpoznać taką miłość?

Odpowiedzi na te pytania ludzie szukają od wieków. Czy chodzi o pewne przeczucie, a może o "motylki w brzuchu"? Różne są domniemania i różne sposoby na znalezienie miłości.

Jedną z recept, tym razem naukową, opracowali niedawno specjaliści. Jak wynika z badań naukowych opublikowanych przez magazyn "Nature", naukowcy uznali, że dobór odpowiedniego dla nas partnera może mieć coś wspólnego z jego... kodem genetycznym.

Chodzi mianowicie o to, że każdy z nas posiada tzw. główny układ zgodności tkankowej, czyli pewien zespół białek, który decyduje m.in. o tym, czy w naszym organizmie przyjmie się np. przeszczep organów. Ostatnio stwierdzono natomiast, iż układ ten może mieć znaczący wpływ na nasze preferencje związkowe. Okazuje się bowiem, że gdy dochodzi do wyboru partnera życiowego, nasz organizm podświadomie dąży do tego, aby zawiązać znajomość o charakterze seksualnym z osobą, u której wspomniany układ będzie zdecydowanie różnił się od naszego.

Czy znaczy to, że przeciwieństwa naprawdę się przyciągają? Z jednej strony tak, ale nie należy zapominać również o tym, iż z drugiej strony, swego czasu psychologowie donosili, że w wieloletnie związki często łączą się osoby, które są do siebie fizycznie podobne, a wszystko przez to, że ludzie po prostu podświadomie wybierają to, co w pewien sposób wydaje im się znane.

Gdzie zatem leży przepis na znalezienie "tego jedynego"? Na to pytanie chyba wciąż nie ma odpowiedzi. Chyba jednak najlepiej polegać na głosie własnego serca...