Skutki uboczne stosowania tabletek antykoncepcyjnych

Zażywasz środki antykoncepcyjne, a może dopiero zastanawiasz się, czy rozpocząć ich stosowanie? Obawiasz się skutków ubocznych? Sprawdź, co powinnaś wiedzieć.

Skutki uboczne stosowania tabletek antykoncepcyjnych

Tabletki antykoncepcyjne, jak to środki farmaceutyczne, mogą wywoływać skutki uboczne, zwłaszcza że mowa tu o ingerencji hormonalnej. Co może się dziać?

Tabletki antykoncepcyjne – tycie


Kobiety bronią się przed przybraniem na wadze. Słyszałyście, że tabletki antykoncepcyjne mogą powodować tycie? Niestety w niektórych przypadkach naprawdę może się tak stać. Bywa, że tabletki zatrzymują wodę w organizmie, przez co przybieramy na wadze. Nie trzeba jednak wpadać w panikę i od razu je odstawiać. Na początku spróbujcie ograniczyć spożywanie soli i przetworzonej żywności, która także zatrzymuje wodę w organizmie. Jeżeli to nie pomaga, to obowiązkowo skonsultujcie się z ginekologiem, który zadecyduje, czy nie trzeba zmienić pigułek.

Zobaczcie także: Wazektomia - męska antykoncepcja

Ponadto to musicie mieć na uwadze, że tabletki działają w oparciu o estrogen, który powoduje łatwiejsze odkładanie tłuszczu. Co prawda nowoczesne tabletki są dużo bardziej bezpieczne, ale warto mieć się na baczności.

Tabletki antykoncepcyjne – krwawienia


Niezależnie od tego, czy przyjmujecie pigułki, czy nie, krwawienia zawsze powinny włączyć u kobiet czerwoną lampkę. Jeżeli przyjmujecie tabletki, niezwłocznie poinformujcie o tym swojego ginekologa. Być może tabletki dostarczają do organizmu za mało estrogenów. Plamienia między miesiączkami najczęściej pojawiają się u kobiet, które dopiero rozpoczynają antykoncepcję hormonalną, ale zawsze lepiej wykluczyć także inne przyczyny krwawień.

Zakrzepica żylna


To niestety jeden z najpoważniejszych skutków ubocznych, które mogą się pojawić. Szczególnie narażone są na nie kobiety w pierwszym roku przyjmowania tabletek. Ryzyko zwiększa się także jeżeli palicie papierosy.



Zobaczcie także:



Foto: Shutterstock
Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Poniedziałek 07.09.2015 (aktualizacja: 2015-09-07)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
hormony nie sa sztuczne bo one naturalnie wystepuja w naszym organizmie
Dodano: 2015-09-19 08:41:46 Zgłoś nadużycie
Anonim
Anonimie... to są przykłady z mojego otoczenia. Koleżanki które nie biorą, nie mają takich problemów. Zainteresuj się tematem, z czego one są robione. Może wtedy przejrzysz na oczy. Odpowiedz sobie szczerze: czy zdrowe jest ingerowanie w ciało sztucznymi hormonami? Brałam bardzo dobre tabletki i co z tego? Herezją to jest Twoje myślenie, że syntetyczny hormon nie wyrządza szkody w organizmie. Nie mówię , że wszyscy to mają ale mam 7 przypadków w otoczeniu i potępiam. Mój lekarz rodzinny pwoiedział mi tak "Nie jestem przeciwnikiem antykoncepcji. Jestem przeciwnikiem antykoncepcji hormonalnej"
Dodano: 2015-09-15 21:13:13 Zgłoś nadużycie
Anonim
Po dobrych tabletkach nie ma skutków ubocznych. A jak czyta jakieś herezje jak te o jakimś łysieniu i bezpłodności, to się nóż w kieszeni otwiera.
Dodano: 2015-09-15 10:09:25 Zgłoś nadużycie
Anonim
chyba zapomnieliscie o lysieniu androgenowym, raku szyjki macicy i bezplodnosci, a do tego zespol policystycznych jajnkiow
Dodano: 2015-09-14 19:24:59 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×