5 niesamowicie prostych sztuczek, dzięki którym obudzisz się bez budzika!

Jeśli codziennie rano zmagasz się ze wstaniem z łóżka i uważasz, że nie byłabyś w stanie zrobić tego bez przeraźliwie głośno ustawionego budzika, być może zaciekawi Cię, co na ten temat mają do powiedzenia eksperci. Opracowali kilka prostych sztuczek, które pomogą Ci wstać bez budzika.

sen.jpg

Dr Guy Meadows podzielił się ze swoimi pacjentami sztuczkami, które pomogą Ci budzić się w naturalny sposób o określonej godzinie, każdego dnia. Wystarczy rutynowo przestrzegać kilku prostych zasad, począwszy od godziny, kiedy kładziesz się do łóżka, skończywszy na porannej kawie.

TRZYMAJ SIĘ ŚCIŚLE USTALONEJ RUTYNY

Ta wskazówka polega na wprowadzeniu określonej liczby godzin snu do swojego nocnego kalendarza. Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że pomimo weekendu i szalonej potrzeby odespania całego tygodnia, w sobotę lub niedzielę i tak budziłaś się o świcie? Wszystko dlatego, że Twój organizm przyzwyczaja się do określonej liczby godzin snu.

ZORGANIZUJ CZAS NA SEN

Doskonale wiesz, jak fantastycznie sen wpływa na Twój organizm i czynności, które wykonujesz w ciągu dnia po dobrze przespanej nocy. Zorganizuj sobie czas na sen. Spróbuj położyć się do łóżka pół godziny wcześniej oraz wstać pół godziny później. Zobaczysz, że obudzisz się wyjątkowo świeża i wypoczęta, a dzięki temu świetnie poradzisz sobie z dniem.

BĄDŹ AKTYWNA

Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasz sen! Grupa ludzi uprawiająca sport, została poddana badaniu, z którego wynika, że regularna aktywność fizyczna ułatwia szybsze zasypianie. Co więcej, sen aktywnych ludzi jest głębszy i sprawia, że budzą się bardziej wypoczęci. Dodatkowo sport uprawiany w słoneczne, jasne dni pomaga zsynchronizować naturalny zegar i powoduje poprawę jakości snu.

PRZYGOTUJ SWÓJ UMYSŁ NA DOBRY SEN

Największym wyzwaniem podczas zasypiania, jest wyciszenie umysłu przed snem. Zasypiając, myślimy o rzeczach, które wydarzyły się w ciągu dnia, a także planujemy listę rzeczy do zrobienia nazajutrz. Skup swój umysł na delikatnym ruchu, oddechu, kiedy natrętne myśli wracają, potwierdź je i pozwól im odejść i ponownie skup się na wybranej przez siebie rzeczy np. falującej firance.

NIE STYMULUJ SIĘ W CIĄGU DNIA

Spożycie nikotyny, cukru, alkoholu jest powszechne w codziennym życiu wielu ludzi. Używają stymulantów do pozbycia się zmęczenia lub zdenerwowania w ciągu dnia. Niestety obniżają jakość snu i zmniejszają potencjał do odpoczynku. Staraj się ograniczyć korzystanie z używek, w szczególności przed snem. Jeśli poważnie myślisz o poprawie snu, spróbuj wprowadzić w swoją dietę detoks pobudzający.

Źródło: DailyMail 

Zdjęcie: iStock

ID galerii:549


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 26.10.2016 (aktualizacja: 2016-10-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
U mnie wręcz odwrotnie z wstawaniem nie mam problemu, zawsze nawet przed budzikiem ale mam dużo stresów w trakcie dnia i wieczorem czasem ciężko mi zasnąć. Pomaga destresan noc z melatoniną
Dodano: 2016-10-31 21:05:07 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×