Jak się pozbyć podwójnego podbródka?

Nawet kiedy nie mamy nadwagi, czasem borykamy się z drugim podbródkiem. Jak sobie z tym poradzić? Oto skuteczne ćwiczenia.

Jak się pozbyć podwójnego podbródka?

Przyczyną pojawienia się drugiego podbródka nie jest jedynie nadwaga. Pojawia się on bowiem także wtedy, kiedy spędzacie wiele godzin z pochyloną głową, np. kiedy korzystacie z telefonu - skóra wiotczeje i zmniejsza się napięcie szyi. Aby zapobiec pojawieniu się drugiego podbródka polecamy wykonywanie kilku prostych ćwiczeń. 

Zobaczcie także: Potrzebujesz pomocy lekarskiej w święta? Sprawdź gdzie jej szukać

1. Obroty


Dzięki nim wzmocnicie mięśnie szczęki, gardła i szyi. Ponadto złagodzicie ból szyi i barku. Usiądźcie, stańcie z wyprostowanymi plecami, odchylcie głowę do tyłu tak, aby zobaczyć sufit i wykonujcie pełne okrążenia głową - od ramienia do ramienia trzymając je opuszczone. Wykonajcie 5-10 powtórzeń. 

2. Rozciąganie


Ono również pomoże wam wzmocnić mięśnie szczęki, gardła i szyi. Wstęp jest podobny - usiądźcie, stańcie z wyprostowanymi plecami, odchylcie głowę do tyłu tak,  aby zobaczyć sufit i zróbcie "dziubek" z ust, a potem szeroko je otwórzcie i trzymajcie w takiej pozycji przez 5 sekund, po czym rozluźnijcie usta i opuśćcie podbródek. To ćwiczenie także powtórzcie 5-10 razy. 

3. Ćwiczenie na mięsień szeroki szyi


Jest to mięsień, który rozciąga się od szczęki do twoich obojczyków. Ćwicząc go pracujecie także nad swoim podbródkiem. Usiądźcie, lub stańcie z wyprostowanymi plecami, rozciągnijcie usta wzdłuż linii zębów, a kąciki ust opuśćcie w takim sam sposób, w jaki to robicie kiedy marszczycie brwi. Przy tym lekko otwórzcie usta i napnijcie mięśnie szyi oraz żuchwy. Ilość powtórzeń - 5-10 razy. 

Zobaczcie także: 4 sposoby na "brzuch jak balon"

4. O


Usiądźcie, stańcie z wyprostowanymi plecami, opuszczonymi ramionami i odchylcie głowę do tyłu tak, aby zobaczyć sufit, następnie zamknijcie usta i dajcie im odpocząć, kolejno otwórzcie szczękę mając ciągle zamknięte usta, aby wargi utworzyły kształt "O". W takiej pozycji wytrzymajcie 20 sekund , a potem rozluźnijcie usta i opuśćcie podbródek. To ćwiczenie również należy powtórzyć 5-10 razy. 

Pamiętajcie, że jeżeli chcecie widzieć zadowalające efekty, musicie ćwiczyć regularnie.

Zobaczcie także:



źródło: cosmo.ph
Foto: Thinktock

Dodał(a): Natalia , Piątek 25.12.2015 (aktualizacja: 2015-12-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×