O jakie witaminy powinnaś uzupełnić dietę, jeśli masz cerę naczynkową?

Wykaz najpotrzebniejszych witamin i wskazówki, w których produktach możecie znaleźć całe ich bogactwo!

cera-naczynkowa-witaminy.jpgCera naczynkowa słynie z tego, że jest bardzo wrażliwa, dlatego też wymaga specjalnej pielęgnacji i troski. Nie wystarczą odpowiednie kosmetyki i zabiegi. Niezbędna jest także odpowiednia dieta, to nie banał! To, co jesz ma ogromny wpływ na to, jak wyglądasz. Zadbaj o siebie także od środka!

 Zobacz także: Jakie mydło do cery naczynkowej?

Zobacz, które witaminy sprawią, że Twoja cera będzie wyglądała pięknie! Poniżej przedstawiamy zestawienie składników odżywczych, na które warto zwrócić uwagę, komponując własną dietę i małe podpowiedzi, w których produktach - warzywach i owocach - znajdziecie prawdziwe bogactwo tych witamin. 

1. Witamina K

Jeśli chcesz poprawić koloryt skóry, szukaj produktów z witaminą K. Większe i mniejsze "pajączki" staną się mniej widoczne i nie będą się juz tak rzucać w oczy. Rozjaśnisz zaczerwienioną cerę i popawisz jej wygląd.

Witaminę K znajdziesz w warzywach liściastych, takich jak szpinak, sałata i brokuły.

Możesz też szukać preparatów do cery z tą witaminą i uzupełniać jej niedobór zewnętrznie. 

2. Witamina E

Uzupełnienie diety o witaminę E sprawi, że pozbędziesz się przebarwień, rumienia czy plam na twarzy i dłoniach i zneutralizujesz wolne rodniki. Twoja cera stanie się nawilżona, a także bardziej elastyczna i wygładzona. 

Witaminę E znajdziesz w zielonych roślinach liściastych (szpinak, sałata, kapusta) a także w oleju słonecznikowym, orzechach laskowych, nasionach słonecznika i migdałach. 

3. Witamina C

Witamina C, podobnie jak witamina E, chroni skórę przed niszczącym działaniem wolnych rodników. Poza tym poprawia stan naczyń krwionośnych (wzmacnia je), uelastycznia cerę i sprawia, że staje się ona bardziej sprężysta.

Witaminy C szukaj w warzywach kapustnych (brukselka, kalafior, kapusta), owocach jagodowych (przede wszystkim w czarnej porzeczce!), ziemniakach i papryce.

Zobacz także: Co jeść i pić, a czego nie jeśli masz cerę naczynkową?

4. Witamina PP

To właśnie witamina PP jest odpowiedzialna za normalizację ukrwienia skóry i uszczelnienie naczynek, dlatego odgrywa istotną rolę w diecie każdej osoby, która ma cerę naczynkową. Co więcej, niedobór tej witaminy może powodować szorstką skórę. 

Witamina PP znajduje się w wątróbce, mięsie, rybach, orzechach i ziarnach zbóż. 


    Źródło: MilionKobiet.pl
    Foto: Shutterstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Piątek 18.09.2015 (aktualizacja: 2015-09-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Przy skórze naczynkowej dużą rolę odgrywa dieta. Dlaczego? http://kolagendlakobiet.pl/kolagen-w-jedzeniu/
Dodano: 2015-09-20 10:04:47 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×