4 problemy, przez które jesteś niewyspana. Zobacz, jak je rozwiązać!

Tak, po przebudzeniu możesz czuć się świeżo i być wypoczęta. Wystarczy wprowadzić odpowiednie nawyki, które pomogą Ci się wysypać. Pora zacząć spać lepiej!

iStock-513472207.jpg

Czujesz się zmęczona

Twój problem: Wykończona – to najlepsze podsumowanie tego, jak się czujesz, kiedy kładziesz się spać. Niestety Twój umysł nie kończy wyścigu. W dalszym ciągu snuje plany dotyczące tego, co i w jakiej kolejności będziesz robiła jutro. Przewracasz się jeszcze jakiś czas i pomimo tego, że przesypiasz odpowiednią liczbę godzin, budzisz się zmęczona.

Rozwiązanie: Daj sobie czas na wyciszenie przed ostatecznym doczołganiem się do łóżka. Niech wszystkie sprawy, które władają Twoją głową, powoli i stopniowo ulegają wyciszeniu. Niech słabną, aż ostatecznie przejdą w tryb uśpienia. Najlepszym sposobem na wyciszenie buzującego umysłu jest gorąca kąpiel lub czytanie książek (nie niepokojących thrillerów i dramatów!). To wprowadzi Cię w senny nastrój.

Budzisz się zbyt wcześnie

Twój problem: Ustawiasz budzik na godzinę 6:45, ale i tak budzisz się godzinę wcześniej, a później cały dzień jesteś zmęczona i wycieńczona. Chcesz oczywiście dospać czas do pierwszego budzika, ale nie możesz, bo zamiast spać, dryfujesz w niesłodkim zawieszeniu między snem a jawą. Twój sen nie jest mocny, nawet umiarkowane źródło światła zza rolet i dźwięk śpiewającego ptaka, są w stanie Cię obudzić.

Rozwiązanie: Jeśli Twój problem ze snem jest długoterminowy, najprawdopodobniej Twój zegar biologiczny jest ustawiony na pobudkę wczesnym rankiem. Może nadszedł czas, aby kłaść się do łóżka nieco wcześniej i nie oglądać telewizji? Być może powinnaś również wyłączać telefon już godzinę przed zaśnięciem oraz używać zatyczek do uszu. Pomyśl nad zmianą rolet w sypialni. Ciemniejsze nie będą przepuszczały tak dużo światła. Wyreguluj na nowo swój zegar biologiczny i ciesz się zdrowym, spokojnym snem i dniem pełnym energii i uśmiechu.

Pracujesz w nocy

Twój problem: Jeśli pracujesz po zmroku, popełniasz duży błąd. To światło dzienne jest kluczem do regulacji Twojego zegara biologicznego, więc odsypianie pracujących nocy, kiedy światło przedziera się do sypialni, może zaburzyć sen. Dodatkowo zasypianie podczas, gdy dzień właśnie budzi się do życia, może być o wiele trudniejsze.

Rozwiązanie: Idealnie byłoby zamienić pracę w nocy na pracę w dzień. Jeśli jednak nie możesz sobie na to pozwolić ze względu na inne obowiązki, wypróbuj następującego sposobu. W weekend lub dzień wolny od pracy przenieś schemat dnia i nocy na swój sposób bycia. Dzięki temu Twój zegar biologiczny wyreguluje się odpowiednio, uznając noc za dzień i odwrotnie. Postaraj się przesypiać zawszę tę samą ilość godzin.  Spraw, aby sen odbywał się w regularnych godzinach nawet, jeśli musi odbywać się za dnia.

Nie możesz zasnąć obok partnera

Twój problem: W łóżku jesteś już o 21.30 i otwierasz swój mały, osobisty klub książki, ale Twój partner przychodzi do niego po północy, budzi Cię, zasypia w mgnieniu oka i w dodatku zaczyna chrapać.

Rozwiązanie: Najlepszym lekarstwem na związek z nocnym markiem jest komunikacja. Znajdźcie kompromis w sprawie snu. Dostosujcie zasady tak, aby żadne z Was nie ucierpiało. 

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 15.02.2017 (aktualizacja: 2017-02-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Jak spać lepiej? to pytanie też do mnie...tu poszukałam i jest kilka fajnych rad: http://blog.impel.pl/jak-spac-lepiej/ . Sen to naprawdę kluczowa sprawa, a faktycznie coraz więcej osób ma z tym problemy:/
Dodano: 2017-02-16 15:23:35 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×