Jak postawić się na nogi po nieprzespanej nocy?

Oto kilka szybkich sztuczek, by przeżyć kolejny dzień!

ThinkstockPhotos-506393790.jpg

Stało się. Impreza przeciągnęła się do białego rana i w sumie to wróciłaś do domu o 6 rano. Albo uczyłaś się do tak późna, że nagle zrobiło się jasno. Być może coś jeszcze innego nie pozwoliło Ci przez całą noc zmrużyć oka. A zegarek na ścianie się nie zatrzymał i kolejny dzień oczekuje od Ciebie wigoru, koncentracji i trzeźwego myślenia. Padasz na twarz? Damy radę! Przeżyjesz, jednak w tej chwili skup się mocno i podążaj naszą listą, by nie zasnąć w pierwszym lepszym miejscu. Na przykład na porannym meetingu.

Sprawdź: 10 powodów uczucia ciągłego zmęczenia 


ODEPCHNIJ OD SIEBIE OCHOTĘ NA DRZEMKĘ

Wiem, bardzo chcesz spać. Ale teraz nie jest czas na krótką drzemkę. Bo wiemy obie, że Twoja krótka drzemka skończyłaby się tym, że przespałabyś do 17:00 cały dzień. Nie możesz sobie dzisiaj na to pozwolić? Psychicznie pozbaw się takiej możliwości dzisiaj i nastaw bojowo organizm. Na początek powinno pomóc.


JEŚLI MASZ CZAS - POĆWICZ

Wystarczy 15 minut biegu, by nieco poprawić sobie krążenie krwi i pobudzić serce oraz głowę do działania. Trochę ruchu też poprawi Twoją koncentrację, z którą założę się, dzisiaj jest kiepsko.


WEŹ CHŁODNY PRYSZNIC

Dla orzeźwienia wskocz na chwilę pod chłodną wodę. Zadbaj jednak, by nie była to lodowata woda - sprawisz sobie ból, którego można uniknąć. Zimniejsza woda pobudzi krążenie krwi i sprawi, że umyjesz się w minutę a nie w pięć, jak to zazwyczaj się dzieje.

Polecamy: Dlaczego ciągle jestem zmęczona?


UŻYJ WIĘCEJ KOREKTORA, UNIKAJ MOCNEGO MAKIJAŻU

Czarne kreski nie ukryją zmęczenia na twarzy. Jedyne co może Ci pomóc, to dobry rozświetlacz, odpowiedni korektor i trochę różu. No i zalotka. Będziesz nadal wyglądać na nieco zmęczoną, jednak nie będzie to już zupełny kataklizm.


UWAŻAJ NA KAWĘ

Nie podłączaj się do kroplówki z kawą - ten zabieg w końcu Cię położy spać. Zbyt duża ilość kofeiny też może powodować senność.


JEDZ MĄDRZE

Zjedz warzywa, trochę białka i owoce na śniadanie. Np. serek biały z awokado i bananem będzie w sam raz. Nie przejadaj się, bo przez to możesz również szybko zasnąć. Staraj się być odpowiedzialna teraz, skoro nie udało się wcześniej.

Przeczytaj też: Dlaczego ciągle jesteś zmęczona? Przyczyna może być groźniejsza niż sądzisz... 


NAWADNIAJ SIĘ

Woda jest Twoim sprzymierzeńcem. Im więcej uda Ci się jej wypić, tym lepiej dla Ciebie. Zaopatrz się też w dużą butelkę wody, która wierz mi, będzie Twoją jedyną ostoją.


GDY W KOŃCU ZAŚNIESZ

Spróbuj nie przespać kolejnych 12 godzin. Prawda jest taka, że nie nadrobisz straconej nocy, choćbyś przespała 20 następnych. Tym bardziej, że szybszy powrót do normalności pozwoli Ci szybciej uwolnić się od poczucia zmęczenia. Następnego dnia nakręć się z samego rana na działanie i wszystko powinno być w porządku. 


Powodzenia!


Źródło: Purewow

Zdjęcie: Thinkstock


Dodał(a): Anna Guzek , Wtorek 31.05.2016 (aktualizacja: 2016-05-31)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar