ĆWICZENIE - Jak rozpoznać potencjał zawodowy?

Zadania w pracy, które nie są spójne z osobowością, będą odbierane jako trudne (męczące, nieprzyjemne, stresujące, frustrujące, demotywujące, nudne). Zadania zgodne z charakterem zabierają mniej energii, motywują, są przyjemne, wykonujemy je szybciej i chętniej.

ĆWICZENIE - Jak rozpoznać potencjał zawodowy?

Jeśli źle czujesz się w zakresie któregoś z zawodowych obowiązków to znaczy, że potrzebujesz zmiany, że robisz coś wbrew sobie lub jest to sygnał, iż powinnaś nad jakąś swoją słabszą stroną popracować, na przykład z coachem czy z terapeutą.

Taką autorefleksję, samoobserwację możesz zacząć od coachingowego ćwiczenia, które Ci proponujemy.
Uwaga: sformułowanie "trudne/łatwe” nie odnosi się do wiedzy (kompetencji – wykształcenia czy zdobytego doświadczenia zawodowego), tylko do łatwości wykonywania, przyjemności robienia, lub trudności, czyli napięcia jakie towarzyszy zaangażowaniu się w działanie. Zadania trudne (niezgodne z  potencjałem osobowoścĆWICZENIE - Jak rozpoznać potencjał zawodowy?iowym) będą robione wolno, odwlekane, z napięciem, może towarzyszyć im stres lub poczucie niechęci i nudy. Po ich wykonaniu będziemy zmęczeni, "wypaleni". Zadania łatwe robimy sprawniej, w mniejszym stresie i bardziej zmotywowani.
Instrukcja do ćwiczenia:

Krok 1:

Zrób tabelkę do samoobserwacji (dzienniczek samoobserwacji, w którym będziesz notowała swoje refleksje i spostrzeżenia). Tabelka zawierać powinna dni tygodnia i podział na zadania wykonywane każdego dnia (według godzin). Możesz użyć  tabelki, która jest w zakładce: testy i ćwiczenia (Tabelka samoobserwacji nr 1). W tabelce zapisz, jakie zadania w pracy wykonujesz każdego dnia i jak się w czasie ich robienia czujesz, jak je oceniasz / odbierasz: czy jako łatwe (przyjemne, wykonywane bez zbędnego wysiłku, motywujące) czy jako trudne (uciążliwe, stresujące, nudne, demotywujące). Napisz krótko, z czym twoje odczucie może być związane, co w danym zadaniu powoduje, że tak  je odbierasz? Jeśli aktualnie nie pracujesz zawodowo, tabelkę wypełnij swoimi codziennymi zadaniami, tymi, na których robieniu upłynie Ci kolejnych kilka dni. Obserwacje i opis prowadź  przez cały dzień pracy (np. od 9 do 18).

GODZ.    PONIEDZIAŁEK
OCENA/ KOMENTARZ WTOREK OCENA/ KOMENTARZ Itd.:
9:00 Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

10.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

11.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

12.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

13.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

14.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

15.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

16.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:

17.00
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:
Zadanie: Ocena zadania - trudne / łatwe:
Opis odczucia:


Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 13.09.2011 (aktualizacja: 2011-09-13)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
paula2509
:)
Dodano: 2011-09-15 14:55:52 Zgłoś nadużycie
kobieta
Świetny test.
Dodano: 2011-08-04 10:05:28 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×