3 odprężające ćwiczenia na poprawę wzroku (i samopoczucia!)

Możesz je wykonać kiedy i gdzie tylko chcesz. Nawet nie ruszając się zza biurka. Zrób sobie przerwę.

cwiczenia-wzroku.jpgKolejna godzina wpatrywania się w świecący monitor? Ślęczenia nad arcymądrym artykułem, czytania głupotek ze świata szołbiznesu albo analizy ciągu cyferek poprzecinanych spacjami i dziwnymi znaczkami? Zrób sobie przerwę. Zaparz pyszną kawę, przynieś ulubione ciasteczka i wykonaj kilka ćwiczeń. Nawet nie ruszając się zza biurka. Dla lepszego skupienia możesz jedynie wyłączyć "ten" monitor (ale wcześniej przeczytaj, jak ćwiczyć wzrok! ;). 

Ćwiczenia odprężające wzrok polecamy tym wszystkim, którzy mają pracę siedzącą, przy biurku i spędzają dużo czasu przy komputerze. Jeśli poświęcicie takim ćwiczeniom chwilę lub dwie, powinnyście poczuć się od razu lepiej - pozbędziecie się objawów przeciążenia wzroku, takich jak świdrujący ból głowy, zmęczenie i ucisku w okolicy skroni. I z zapałem powinnyście wrócić (po chwilu lub dwóch) do swoich ukochanych obowiązków. Same plusy!

 Zobacz także: Piosenki na wakacje 2015 które wypada znać

Jak ćwiczyć wzrok? Ćwiczenia przy biurku:

  • ĆWICZENIE Z ÓSEMKAMI. Przekręć się na krześle obrotowym tak, by mieć przed sobą ścianę, najlepiej w odległości 1,5-2 m. Wpatruj się w nią, jakby wisiało na niej największe dzieło sztuki a następnie zacznij rysować na niej wzrokiem poziome ósemki. Nie ruszaj przy tym głową. Trudne? Staraj się wykonać 5 takich powtórzeń - w jedną, i w drugą stronę. 

  • ĆWICZENIE "A KUKU". Oprzyj łokcie o blat (o, nie, znowu widzę monitor! uciekaj od niego wzrokiem, jeszcze Cię nie wzywa!). Rozluźnij się, odetchnij głęboko. Jeszcze raz. Zakryj oczy "miseczkami" dłoni, ale nie naciskaj gałek i nie zamykaj powiek. Wytrzymaj tak w ciemności minutę. Odsłoń oczy i ćwiczenie powtórz jeszcze powoli z 5 razy. 

  • ĆWICZENIE BLISKO-DALEKO. Zakręć się krzesłem obrotowym wokół własnej osi i znajdź punkt, który jest najdalej od ciebie - najlepiej spojrzeć daleko, daleko za okno. Wpatruj się w ten punkt przez dłuższy czas, następnie przenieś wzrok najbliżej jak tylko możesz - może to być czubek nosa (ale lepiej żeby nie było to znowu monitor). Ćwiczenie powtórz ze 3 razy. 

Zobacz także: Joga śmiechu - 3 ćwiczenia śmiechowe, które wyjdą wam na zdrowie

Odprężające ćwiczenia wzrokowe powinny sprawić, że będziesz odprężona i pozbędziesz się kłopotów z przeciążeniem wzroku. Każde dolegliwości związane ze wzrokiem lepiej jednak konsultować z lekarzem. Nasze ćwiczenia są jedynie profilaktyczne i można je stosować tylko wtedy, kiedy nie macie żadnych innych problemów z oczami (odklejanie się siatkówki itd.). 

Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Shutterstock



Dodał(a): Karolina Zdunowska , Czwartek 20.08.2015 (aktualizacja: 2015-08-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×