4 powody, dla których warto jeść śliwki kalifornijskie na śniadanie

Śniadanie to podstawowy posiłek. Co warto do niego włączyć? Śliwki! Sprawdźcie dlaczego.

4 powody, dla których warto jeść śliwki kalifornijskie na śniadanie

Śliwki kalifornijskie są pyszne oraz zdrowe. Zobaczcie, dlaczego warto je spożywać na śniadanie i nie tylko: 


Źródło błonnika


Suszone śliwki są bogatym źródłem błonnika zwiększającego sytość. Suszone śliwki przyczyniają się do prawidłowej pracy jelit. Dobroczynne działanie osiąga się spożywając dzienną porcję 100 g suszonych śliwek.

Zobaczcie także: 4 nasiona, które warto włączyć do swojej diety

Źródło wit. K oraz manganu


Suszone śliwki są bogatym źródłem witaminy K oraz źródłem manganu. Substancje te przyczyniają się do zachowania zdrowia kości, co jest szczególnie ważne dla kobiet narażonych na osteoporozę. Wyniki badań wskazują na to, że dzienna porcja 5-6 śliwek kalifornijskich może wspomóc zdrowie kości poprzez zapobieganie utracie masy kostnej.

Zobaczcie także: 3 domowe sposoby na niedokrwistość

Źródło wit. B6


Suszone śliwki są źródłem witaminy B6, która przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia oraz przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania sfery psychicznej.

Źródło miedzi


Suszone śliwki są źródłem miedzi, która przyczynia się do prawidłowej pigmentacji skóry i włosów.

Zobaczcie także: Co jest zdrowsze: kawa czy herbata?



Zobaczcie także: 



Źródło: Mat. prasowe
Foto: Thinkstock
Dodał(a): Natalia , Sobota 27.02.2016 (aktualizacja: 2016-02-27)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
błonnik można też dosypywać w formie proszku. Ja teraz używam błonnik z oleofarm i jestem z niego bardzo zadowolona
Dodano: 2016-02-27 14:30:55 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×