4 śniadania, które Ci szkodzą

Starasz się dobrze odżywiać? Te śniadania powinnaś jak najszybciej wykluczyć ze swojej diety...

sniadaniiii.jpg

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlatego warto zadbać o jego odpowiednią jakość. Przedstawiamy 4 zestawy śniadaniowe, których lepiej unikać...

Cytrusy i banany

Pomarańcze czy mandarynki jedzone na pusty żołądek mogą wywoływać reakcje alergiczne. Sprzyjają również wystąpieniu nieżytu żołądka. Jeżeli masz ochotę na cytrusy, najpierw zjedz coś pożywnego- inaczej będziesz czuła się źle przez cały dzień. Banany zawierają dużą ilość magnezu, co może mieć wpływ na działanie układu naczyniowo-sercowego. Spożywanie bananów na śniadanie to przepis na złe samopoczucie i brak sił.

Słodycze 

Nie masz czasu na przygotowanie śniadania i dlatego zjadasz czekoladę "na szybko"? To duży błąd. Chwilę po przebudzeniu trzustka ma ograniczone zdolności wytwarzania insuliny, przez co słodycze dostarczane organizmowi na pusty żołądek, znacznie podwyższają poziom cukru we krwi, co prędzej czy później prowadzi do cukrzycy. 

Czerwone mięso

Został Ci obiad z poprzedniego dnia i postanawiasz zjeść na śniadanie tłuste, czerwone mięso? Lepiej tego nie rób! Rano, kiedy Twój organizm jeszcze się nie "przebudził", nie masz możliwości strawienia takiego posiłku, przez co przez cały dzień będziesz się czuła ociężale. 

Muesli i płatki owsiane 

Płatki na śniadanie wcale nie są sposobem na piękną figurę. Większość z nich zawiera ogromne ilości węglowodanów, które "oszukują" żołądek i sprawiają, że po chwili znów czujemy się głodni i zaczynamy podjadać. Jeżeli lubisz tego typu posiłki, postaraj się do nich dodać zwyczajną kanapkę z szynką czy jajko na miękko.  

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Środa 13.09.2017 (aktualizacja: 2017-09-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×