5 dietetycznych mitów, w które trzeba przestać wierzyć

O zdrowym odżywianiu mówi się coraz więcej, dlatego na ten temat mity bardzo szybko się rozprzestrzeniają. Warto jednak być świadomym i wiedzieć, w co nie powinniśmy wierzyć.

zdrowe odżywanie.jpg

5 dietetycznych mitów, w które trzeba przestać wierzyć

Coraz więcej osób chce się świadomie odżywiać. Dużo czytamy, rozmawiamy i szukamy informacji na temat tego, jak powinniśmy jeść i co robić, by czuć się dobrze i zdrowo.

Jednak niestety często możemy trafić na informacje, które, choć wydawać się może inaczej, wcale nie są prawdziwe. Jakie są zatem najczęstsze dietetyczne mity, w które wierzą wszyscy?

Zobacz też: 5 ZDROWYCH TŁUSZCZÓW, KTÓRE POWINNY ZNALEŹĆ SIĘ W TWOJEJ DIECIE 

konieczne oczyszczanie organizmu, detoks

Detoks jest bardzo modny w ostatnim czasie. Powstają nowe diety oczyszczające, które mają pomóc pozbyć się toksyn z organizmu. Oczywiście nie jest to nic złego, od czasu do czasu jest to nawet wskazane, jednak zbytnie poleganie na dietach oczyszczających, czy ciągły detoks niczego nie wnosi.

Drastyczne oczyszczanie może być skuteczne raz na jakiś czas, jednak powinniśmy zadbać głównie o to, by na co dzień dbać o wyrzucanie toksyn z organizmu. Szklanka ciepłej wody z cytryną na czczo, czy odpowiednie nawodnienie w zupełności wystarczą do tego, by nasze ciało skutecznie oczyszczało się samodzielnie.

 

cukier w diecie jest zły

Kiedy chcemy się zdrowo odżywiać, pierwsza nasza myśl to wyeliminowanie z diety cukru. Nie jest to do końca prawdą. Istnieją różne jego odmiany i nie wszystkie wpływają na nas źle, co więcej, niektóre są nam nawet potrzebne. 

Ten przetworzony, czyli taki, który znajduje się na przykład w batonikach, czy ciastkach, należy zdecydowanie ograniczać. Jednak cukry, które znajdują się w owocach, warzywach, czy przyprawach. Taki cukier zazwyczaj dostaje się do organizmu w towarzystwie innych substancji odżywczych, które także pomagają go lepiej przyswoić. Nie trzeba zatem zupełnie eliminować go z naszej diety. 

zdrowe odżywianie.jpg

Zdrowa dieta, to zbilansowana dieta

dieta wegetariańska

Bardzo często mówi się, że w diecie wegetariańskiej, czy wegańskiej brakuje niektórych witamin, co prowadzi do niedoboru. To oczywiście mit. Każda dieta, nawet ta bezmięsna, może być w pełni wartościowa, jeśli tylko prawidłowo się ją ułoży.

Nie ma zatem obaw, że jeśli zdecydujemy się zrezygnować z mięsa będziemy cierpieć na niedobór pewnych składników. Wystarczy je odpowiednio zastąpić produktami, które bez przeszkód uzupełnią składniki odżywcze naszej diety. 

Zobacz też: CHCESZ SCHUDNĄĆ? OTO PRODUKTY, KTÓRE CI W TYM POMOGĄ 

soja a zdrowie

Rozprzestrzenił się mit że soja może być niebezpieczna dla naszego zdrowia, zwłaszcza dla kobiet. Niektórzy twierdzili, że ze względu nieporozumienie, jakie wywołała obecność w soi fitoestrogenów może przyczyniać się do zwiększenia ryzyka zachorowania na raka piersi. Jest to jednak nieprawda.

Soja ma dużo składników odżywczych i z pewnością nie zaszkodzi naszemu zdrowiu, wręcz przeciwnie. Dzięki dużej zawartości witaminy K może między innymi znacznie wzmocnić nasze kości.

Zobacz też: CHCESZ SCHUDNĄĆ? ODSTAW PRODUKTY "LIGHT" - DLACZEGO? 

zdrowe odżywianie jest drogie

To chyba mit, który wyrządza najwięcej szkody. Wielu ludziom wydaje się, że aby jeść zdrowo trzeba mocno nadszarpnąć portfel. Warzywa wcale nie kosztują majątku, a dobre zdrowe produkty nie muszą być kupowane w najdroższym sklepie ze zdrową żywnością.

Niektórzy twierdzą także, że lepiej wydać nieco więcej na jedzenie, niż w przyszłości tracić majątek na leczenie. Coś w tym musi być, w końcu jesteśmy tym co jemy, dlatego nie powinniśmy zbytnio oszczędzać na naszym menu, co nie oznacza, że musimy wybierać najdroższe produkty, by cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Środa 20.05.2015 (aktualizacja: 2015-05-20)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Nie warto stosować żadnych specjalnych diet, wiele z nich może organizm wyniszczyć, ważne są warzywa i chude mięso nie smażone, a owoce jako słodycze na drugie śniadanie i podwieczorek.
Dodano: 2015-05-20 13:16:55 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×