5 najczęściej popełnianych błędów w diecie

Wydaje ci się, że zdrowo się odżywiasz, a mimo wszystko nie możesz schudnąć? Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z tych błędów.

5 najczęściej popełnianych błędów w diecie

Eksperci podkreślają – prawidłowa dieta to najprostszy sposób aby zadbać o siebie. Dowiedz się, dlaczego owoce nie zawsze są twoim sprzymierzeńcem oraz czy dobrze robisz rezygnując z glutenu.

Uważasz, że Śniadanie nie jest ci potrzebne


W porannym pośpiechu łatwo zapomnieć, że szybka kawa i ekspresowe wyjście z domu to nie najlepszy początek dnia. Odkładając śniadanie na później doprowadzamy do spadku glukozy we krwi – stajemy się mniej wydajne psychicznie jak i fizycznie. - Warto wstać kilka minut wcześniej i poświęcić ten czas na przygotowanie niewielkiego, ale sycącego śniadania, składającego się z pełnoziarnistych produktów zbożowych, pełnowartościowego białka i dodatku roślinnego. Posiłki warto spożywać w odstępach nie dłuższych niż 3,5 godziny – mówi Katarzyna Uścińska, dietetyk w Klinice Demeter w Warszawie

Jesz tylko fit przekąski


Zachęceni sloganem 0% tłuszczu – produkt light, Polacy dają się nabrać producentom żywności, kupując produkty wydające się dietetyczne i dużo zdrowsze od tych standardowych. Obniżona zawartość tłuszczu lub jego brak oznacza, zwiększenie ilości cukrów i substancji utrzymujących konsystencje oraz smak ulubionego produktu.
Wypełniacze, bo o nich mowa, przyjmowane długofalowo nie przyczynią się do polepszenia stanu zdrowia czy utraty wagi.
- Zamiast nich, sięgaj po naturalne przekąski jak rodzynki, jogurty naturalne, wafle ryżowe czy pestki słonecznika – podpowiada ekspert.

Jesz owoce na kolację


Wraz z nadejściem wiosny chętniej sięgamy po owoce, przekonani, że są najlepszym źródłem witamin i świetnie wpływają na organizm. To prawda, ale dużo zależy od tego kiedy i jakie owoce wybieramy. Według ekspertów, najlepiej spożywać je do godziny 15, wtedy zawarta w nich glukoza pozwala naszemu organizmowi lepiej i wydajniej pracować. Błędem jest jedzenie owoców na deser, szczególnie winogrona, banany, kiwi i żółtego melona, kilka minut po głównym posiłku, ponieważ podnoszą one zarówno kaloryczność, jak i indeks glikemiczny całego dania, co może wpływać na magazynowanie tkanki tłuszczowej w przypadku źle zbilansowanej diety. Sięgasz po owoce przed snem? To kolejny błąd! Zostaną błyskawicznie strawione przez organizm, a cukier w nich zawarty pobudzi apetyt sprawiając uczucie jeszcze większego głodu.

Liczysz kalorie


Wielu Polaków prawidłowe odżywanie utożsamia z nieustającym liczeniem i ograniczaniem kalorii. Niemal wszystkie diety opierają się na zasadzie mniej kalorii – lepszy efekt. Tymczasem prawidłowe ocenienie swojego zapotrzebowania kalorycznego nie jest takie proste. Wystarczy dostarczyć zbyt małą ilość kalorii, a w efekcie organizm zamiast spalać, zacznie je magazynować. Doprowadzi to do zwiększenia masy ciała, osłabienia i uczucia zmęczenia.
- Organizm potrzebuje trzech do pięciu posiłków, skomponowanych w trzy pełnowartościowe dania i dwie drobne przekąski. Jeśli jesteśmy zdrowi, to nie ma potrzeby zwiększać ilości białka czy obniżać węglowodanów – mówi Katarzyna Uścińska.

Spożywasz jedynie dania bez glutenu


Częstym błędem jest unikanie produktów posiadających gluten. Tymczasem pieczywo pełnoziarniste, jest doskonałym źródłem błonnika, który pęczniejąc w żołądku zapewnia długotrwałe uczucie sytości. - Dodatkowo wykazuje wiele innych, udowodnionych naukowo efektów prozdrowotnych. Co więcej, takie produkty to jedno z najlepszych źródeł witamin z grupy B – mówi ekspert Kliniki Demeter.



Zobaczcie także:



Źródło: Mat. prasowe kliniki Demeter
Foto: Thinkstock



Dodał(a): Anka P. , Poniedziałek 25.04.2016 (aktualizacja: 2016-04-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
Zbędnych kilogramów pozbyłam się w prosty sposób. Miesiąc bez mięsa i fast foodu, a za to z duża ilością warzyw. Do tego, żeby było szybciej też zastosowałam (ale przy okazji bezpiecznie) spalacz tłuszczu African Mango (więcej o nim do poczytania tnij.org/2t2zx86 ) Po tym czasie 5 kg mniej:)
Dodano: 2016-05-31 12:20:17 Zgłoś nadużycie
Anonim
A moim błędem było to, że tak długo ociągałam się, zanim zdecydowałam się wspomóc suplementem African Mango ;) (więcej o nim: tnij.org/jfo4n15 ) . I działa;) 4 kg po 3 tygodniach;)
Dodano: 2016-05-14 11:48:56 Zgłoś nadużycie
Anonim
Nie możesz jeść po 18 pod warunkiem, że idziesz spać o godzinie 21. Ale bądźmy szczerzy. Ilu z nas chodzi spać o tej godzinie? No i właśnie dlatego zasada nie jedzenia po 18 jest w ogólności mitem i nie należy się do niej stosować. Jedz na 3 godziny przed snem. Jeżeli idziesz spać o 24, to powinieneś ostatni posiłek możesz zjeść o godzinie 21. Jeżeli idziesz spać o 2, to ostatni posiłek powinieneś zjeść o godzinie 23. Ta zasada jest o wiele bardziej racjonalniejsza i sprzyja normalnemu i prawidłowemu odchudzaniu. Więcej pisałem na blogu w temacie jak szybko schudnąć
Dodano: 2016-05-14 09:39:38 Zgłoś nadużycie
Anonim
Prawidłowa dieta jest bardzo ważna, ja dodatkowo stosuje suplement wieloskładnikowy m.in. z jagodą akai, guaraną i zielona herbatą, przeczytacie na http://suplementyna.pl/jagody-acai-odchudzanie-antyoksydanty/ u mnie efekt piorunujący z 80 do 62kg w 4 miesiace
Dodano: 2016-04-29 17:51:20 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×